poniedziałek, 29 października 2012

Dyniowy drożdżowy rulon z cynamonem


  • 1/2 kg.mąki
  • 5 dkg. drożdży
  • 1/2 szkl. mleka
  • 1 i 1/2 szkl. tartej dyni
  • 4 żółtka
  • 15 dkg cukru
  • 1/2 kostki masła roztopionego
  • cukier wanilinowy
  • cynamon
  • 1/3 szkl.cukru brązowego
  • żółtko roztrzepane z mlekiem (do posmarowania)
  • mąka do podsypania (dodatkowo, ok 3/4 szkl.)

 
 
Drożdże rozrobić w ciepłym mleku. Wsypać cukier, cukier waniliowy i mąke. Dodać żółtka i dynię. Wyrobić gładkie ciasto. Pod koniec wyrabiania dodać roztopione i wystudzone masło. Przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia. Blat podsypać mąką, wyłożyć ciasto i jeszcze raz wyrobić, podsypując mąką. Ciasto rozciągnąć na blacie ( można użyć wałka) w prostokąt,  na grubość ok 1 - 1,5 cm. Posypać cukrem brązowym i cynamonem. Zwinąć wzdłuż długiego boku. Włożyć do formy. Ja użyłam formę od tarty i ułożyłam rulon dookoła. Ale można go przeciąć na 2 części i włożyć do wąskich blach (jak do rolady).
Znowu pozostawić do wyrośnięcia. Posmarować rozmąconym żóltkiem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180oC. Piec ok 50 min. Sprawdzić patyczkiem, czy gotowe. Wystudzić w formie. Ciasto nie jest słodkie, więc można go podawać z dowolnym dżemem. Ja wypróbowałam go z moim rewelacyjnym dżemem jablkowo - pigwowym. Przepis tutaj. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz