piątek, 2 listopada 2012

Klops gotowany - ulubiona zupa całej rodziny

  • 50 dkg. chudego mięsa wieprzowego ( ja wzięłam mielone z łopatki)
  • 2 małe jajka
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka (korzeń)
  • kawałek pora
  • zielona pietruszka i koper
  • 2 l. wody
  • 1 łyżka mojej "jarzynki" (przepis tutaj) zamiast czystej soli
  • pieprz ziarna, liść laurowy, pieprz mielony
Zagotować wodę. Dodać łyżkę "jarzynki", pieprz i listek laurowy. Włożyć pokrojoną w kostkę włoszczyznę. W tym czasie wymieszać mielone mięso z jajkami, bułką tartą, posiekaną cebulą i czosnkiem. Uformować okragłe klopsy ( trochę wieksze od orzecha wloskiego). Wrzucić na gotujący się wywar. Gotować ok 30 min. na wolnym gazie. Można zagęścić zupę mąką rozmieszaną z jajkiem i wodą. Tak robiła moja teściowa i bardzo mi to smakowało. ( Do 3/4 szkl. wody dodać jajko i 1 łyżkę mąki. Wlać do zupy i zagotować). Podawać posypane zieleniną, z oddzielnie ugotowanymi ziemniakami. Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz