środa, 7 listopada 2012

Lista zakupów - Konkurs - co TO będzie?

Dzisiaj sporządziłam listę zakupów. Będę robiła... bo już na TO czas. Mogę podpowiedzieć, że TO robię zawsze na Święta Bożego Narodzenia. Przepis jest bardzo stary. Kiedyś robiła TO moja babcia, potem mama, a teraz ja :)
Co TO będzie? Czekam na Wasze odpowiedzi do końca listopada. Potem podam przepis i wybiorę trzy najlepsze komentarze. Autorzy zostaną nagrodzeni. Nagrodą będzie TO :)
Zapraszam do zalogowania się. Niestety, nie będę uwzględniać wpisów anonimowych.

Lista zakupów ( utrudniłam trochę, kasując ilości) :
  • mąka
  • miód
  • cukier
  • smalec
  • jajka
  • soda
  • sól
  • przyprawa korzenna
  • mleko

5 komentarzy:

  1. Pewna nie jestem :) Brakuje mi kilku składników.. np.kakao.. Zgaduję..
    Piernik kiszony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie ;-). Najpierw dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. ;-)
    Tak sobie czytam ten skład produktów i tak drogą dedukcji ośmielam się spróbować i zaryzykować. Wydaje mi się,że właśnie zaczęłaś piec tradycyjne pierniczki wigilijne. Takie cudne , w różnych kształtach o cudnym korzennym , miodowym zapachu. Ten smalec to wprost sedno tradycyjnej sztuki cukierniczej. W obecnych czasach większość idzie na łatwiznę, bo smalec ma inną temperaturę wrzenia i dość trudno się na nim pracuje ale za to ten delikatny jego posmak w pierniczkach, hmmmm nieoceniony. Tak więc stawiam na pierniczki takie na choinkę z wpleciona piękną satynową wstążeczką bądź takie w przeróżnych kształtach do schowania do pięknych , świątecznych pudełek,które można podarować w prezencie.
    Pozdrawiam serdecznie, Grzegorz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę,że będzie to piernik :) Odkąd pamiętam zawsze go robiłaś na Święta.... Już czuję ten wspaniały smak i zapach :) POZDROWIONKA

    OdpowiedzUsuń
  4. PIernik

    OLGA D (LAMCIA)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pachnie jak domowy piernik :D

    OdpowiedzUsuń