niedziela, 11 listopada 2012

Makaron dyniowy zapiekany z mięsem i pieczarkami







Jak przygotować dynię makaronową pisałam w tym poście. Dzisiaj zrobiłam 2 zapiekanki z makaronu dyniowego z mięsem mielonym i pieczarkami. Pomysł na obiad narodził się po dokonaniu przeglądu lodówki :) Dla dwóch osób ( tak jak dzisiaj w moim przypadku) wystarczą małe ilości produktów.
  • 1 dynia makaronowa ( moja ważyła 1kg.15dkg.)
  • 30 dkg. mięsa mielonego ( dowolnego)
  • 15 dkg. pieczarek
  • 1 mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 jajka
  • 150 ml. śmietany
  • 2 duże plastry sera żołtego
  • sól, pieprz
Na  łyżce oliwy podsmażyć posiekaną, cebulę i czosnek. Dodać mięso i smażyć ok 15 min. Doprawić solą i pieprzem. Na drugiej łyżce oliwy podsmażyć pokrojone w plastry pieczarki. Naczynka do zapiekania wysmarować masłem. Układać warstwy: makaron dyniowy, mięso mielone, pieczarki, makaron dyniowy. Jajka roztrzepać ze śmietaną i wlać na wierzch zapiekanek. Wstawić do piekarnika nastawionego na 190oC. Przed końcem pieczenia ( po ok. 40 min) położyć na wierzchu plastry sera. Piec jeszcze ok 10 - 15 min. aż ser się roztopi. Czas podałam orientacyjnie (może się zmienić w zależności od piekarnika, jakiego używacie). Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz