czwartek, 1 listopada 2012

Mleczna zupa z zacierką i dynią Babci S.

Babcia S. gotowała pyszne zupy. Często robiła zupy z zacierką. Opowiadałam już o drobieniu klusek tutaj. Jedną z moich ulubionych była zupa z dynią. Postanowiłam taką ugotować. Wystarczy mieć kawałek dyni... :)
  • 2 szkl. wody
  • 2 szkl. mleka
  • szczypta soli
  • 2 - 4 łyżki cukru (  jak kto lubi)
  • 50 dkg. dyni pokrojonej w kostkę
  • zacierka: 1/2 szkl. mąki + 3-4 łyżki wody ( składniki rozetrzeć w palcach, aż powstaną małe kluseczki)
  • 1 łyżka masła
  • cynamon, rozmaryn ( ewentualnie)

    Zagotować wodę. Dodać dynię. Gotować na małym gazie aż dynia będzie prawie miękka. Wlać mleko. Dodać cukier i sól. Gdy zupa z mlekiem się zagotuje, wsypać zacierkę. Chwilę pogotować, delikatnie mieszając. Dodać masło. Przed podaniem można zupę doprawić cynamonem. Ja dodałam gałazkę rozmarynu. Ach... Pyszne ! To była moja ulubiona zupa mleczna. Zwłaszcza, że mogłam do niej  dosypywać tyle cukru, ile chciałam :)

    4 komentarze:

    1. Zupka naprawdę zjawiskowa. Bardzo niespotykany smak. Połączenie mleka, dyni i zacierki to świetny pomysł. Faktycznie, tylko jakaś kochana babcia mogła wymyślić taki przepis :3

      OdpowiedzUsuń
    2. Rzeczywiście ciekawe połączenie, z chęcią zapiszę przepis i przyrządzę taką zupkę :)
      Pozdrawiam i fajnie by było znaleźć Twoje interesujące przepisy na stronie Znajdzprzepisy oraz zapraszam do dadania bloga na listę Top Blogi! :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Przepis idealny na jesienne podwieczorki.
      Bardzo podobają mi się zdjęcia, które robisz. Są bardzo profesjonalne a blog jest naprawdę dobrym zastępcą dobrej książki kucharskiej.
      (P.S. Nie myślałaś o wydaniu książki z potrawami na każdy sezon ? Myślę, że Twoje zdjęcia i wpisy się nadają. )

      OdpowiedzUsuń
    4. Zupka przepyszna, bardzo sycąca i rozgrzewająca :) i co wazne przygotowuje się ją szybko i łatwo.Moja córcia zajadała się nią ze smakiem....

      OdpowiedzUsuń