sobota, 3 listopada 2012

Na leniwe popołudnie - Placki ziemniaczane z dynią

Ojej! Tak się rozleniwiłam, że zapomniałam podać przepis na te placki :) Już piszę.
  • 60 - 80 dkg ziemniaków ( utartych na tarce o drobnych oczkach)
  • szklanka dyni (utartej na tarce o dużych oczkach)
  • 2 jajka
  • sól, pieprz do smaku
  • olej do smażenia
Składniki wymieszać. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Na patelni rozgrzać olej. Można też użyć patelni do smażenia bez tłuszczu i tylko ją delikatnie posmarować olejem. Ja używam starej, żeliwnej patelni po babci. Smażenie na niej to po prostu "bajka". Wylewać na patelnię porcje ciasta ziemniaczanego  ( ok. 2 łyżek ) i smażyć do zrumienienia z obu stron. Podawać z ulubionymi dodatkami. Ja zrobiłam surówkę z rzodkiewek i szczypiorku z jogurtem. Wykonanie jest szybkie, naprawdę. Resztę czasu można spędzić na leniuchowaniu :)

1 komentarz:

  1. Kto by się spodziewał, że placki ziemniaczane można przygotować na tyle sposobów. Uwielbiam połączenie z dynią, czuć ją wyraźnie. No i przepis akurat na halloween ;)

    OdpowiedzUsuń