wtorek, 25 grudnia 2012

Kaczka pieczona z czerwonymi jabłkami i majerankiem

Co dzisiaj na świąteczny obiad?


  • kaczka ( ok. 2 kg.) moja ważyła 2,20 kg.
  • jabłka czerwone małe  6- 8 szt
  • pieprz, sól, majeranek
  • masło czosnkowe - 2 łyżki
  • oliwa - 2 łyżki
  • syrop klonowy - 2 łyżki
Kaczkę umyć i osuszyć. Natrzeć dokładnie masłem czosnkowym, solą, pieprzem i majerankiem z zewnątrz i od środka. Odłożyć w chłodne miejsce na kilka godzin. Najlepiej zrobić to poprzedniego dnia. Wtedy mięso dokładnie przejdzie solą i przyprawami. Przed pieczeniem do kaczki włożyć jabłka. Kaczy "kuperek" spiąć wykałaczkami. Nóżki związać razem bawełnianą nitką. Naczynie do pieczenia wysmarować oliwą. Wlać kilka łyżek wody. Ułożyć kaczkę "na plecach". Piec w temp. ok 190oC przez 2-2,5 godz. Zależy to od wielkości kaczki i gatunku jej mięsa. Pieczenie może też trwać dłużej. Skórka ma być ciemno brązowa.W czasie pieczenia polewać kaczkę wytopionym tluszczem. Smarować oliwą zmieszaną z syropem klonowym. Przed końcem pieczenia obłożyć kaczkę pokrojonymi na ćwiartki jabłkami. Jabłek nie obierać, tylko usunąć z nich komory nasienne. Kaczkę i jabłka posypać majerankiem. Jabłka w czasie pieczenia lekko się rozpadną. Sprawdzić drewnianym patyczkiem, czy kaczka jest upieczona. Jeśli jest gotowa, nie powinien z niej po nakłuciu wypływać płyn. Gdy kaczka za szybko się piecze, można ją przykryć pergaminem lub folią aluminiową, żeby skórka się nie spaliła. Ja nadziałam kaczkę mielonym mięsem ( przyprawionym jak na klopsy) I jeszcze włożyłam kilka kawałków jabłka. Po zjedzeniu mięsa z kaczki okazuje się, że w środku jest fantastyczny, aromatyczny dodatek np. do kanapek. Kaczkę podałam z kluskami śląskimi i surówkami na pyszny świąteczny obiad.

4 komentarze:

  1. Mmmm... Pyszna kaczka! To takie wytworne i pyszne danie. Idealne na Święta. Zarówno w sosie własnym jak i z żurawiną. Zdecydowanie polecam ten przepis. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie ta kaczucha pieczona ,kupiłam w Lidlu kaczkę i zabieram się za pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kaczka wg tego przepisu wyszła bardzo dobra. Polecam!

    OdpowiedzUsuń