wtorek, 25 grudnia 2012

Kluski śląskie z koperkowym akcentem


Od długiego czasu zamierzałam zrobić kluski śląskie i  dzisiaj właśnie to uczyniłam ze skutkiem pozytywnym :) Jest to bardzo prosty przepis. Ja dodałam koper, żeby były z zielonym akcentem.
  • 1,5 kg. ziemniaków ( waga przed obraniem)
  • 1 jajko
  • mąka ziemniaczana
  • sól
  • koperek ( mój kaprys)
Ziemniaki ugotować, odcedzić i dobrze odparować. Przecisnąć przez praskę. Lekko przestudzić. Masę ziemniaczaną ugnieść w miseczce. Podzielić nożem na 4 części. Jedna część wyjąć i w to miejsce wsypać mąkę ziemniaczaną. Dołożyć z powrotem wyjęte ziemniaki i dodać jajko. Ja dodałam jeszcze posiekany koper. Posolić lekko. Wyrobić masę. Teraz trzeba uformować kluski, dopóki masa jest ciepła. Porcje ziemniaczanej masy powinny był małe  (wielkości małego orzecha włoskiego). Każdą porcję uformować w kulkę i zrobić palcem dołeczek. Te kluski są takie roześmiane gdy leżą na deseczce i czekają na ugotowanie. Przez te wesołe dołeczki. Kluseczki można zrobić wcześniej i przykryć ściereczką. Gotowanie też jest proste. Wrzucamy je partiami do wrzącej wody posolonej i z małą ilością oleju. Gdy wypłyną na wierzch, to znaczy że są gotowe. Podajemy je z ulubionymi sosami lub polane tłuszczem ze smażonego boczku z cebulką. Wybornie smakują. Ja podałam je dzisiaj do pieczonej kaczki. Sos powstał przy pieczeniu mięsa. Zdjęłam z niego tylko tłuszcz i zagęściłam odrobiną mąki.

2 komentarze:

  1. Te kluseczki są cudowne! Jak małe, miękkie plastelinki! Prosty i taki radosny przepis. W dziurkach zatrzymuje się sos, przez co wszystko jest jeszcze pyszniejsze! Ach! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. kluseczki cudowne robie je bardzo czesto nawet w postaci kopytek

    OdpowiedzUsuń