środa, 26 grudnia 2012

Tarta z serem Brie i suszonymi pomidorami


 


Przepis pochodzi z tej strony. A właściwie, to było tak:  Odwiedziny u koleżanki L. Taki mały, babski wieczór... My dwie, a właściwie trzy ( jeszcze była z nami suczka L.- Saba). Dużo dobrego jedzenia, wino, pogaduszki i oglądanie zdjęć z wyprawy wakacyjnej L. Wtedy L. upiekła dla nas pyszną tartę a ja zrobiłam sałatkę ( nie przepracowałam się :)). Tarta była tak prosta i szybka, że wzięłam od L. przepis. No i dzisiaj ją robię dla mojej rodzinki. A potem idziemy na długi spacer. Pogoda dzisiaj jakby wiosenna...  :)





ciasto na tartę:
  • 2 szkl.mąki
  • 150g. miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • woda (trochę, ewentualnie)
Składniki połączyć i szybko zagnieść ciasto. Wodę można dodać w przypadku, gdy ciasto jest zbyt suche. Ciasto schłodzić w lodówce. Wylepić nim formę do tarty. Spód podpiec w piekarniku w 180o C przez ok 10-15 min ( w oryginale bylo bez podpiekania, ale ja zawsze tartę podpiekam). Na podpieczony spód wykładamy farsz:
  • 2 jajka
  • 200 ml. kwaśnej śmietany
  • 1 trójkąt sera Brie ( ja wzięłam Valbon z oliwkami)
  • 12 kawałków suszonych pomidorów w oliwie ( ja użyłam własnych pomidorów)
  • sól, pieprz
  • rozmaryn ( świeży lub suszony)
Jajka wymieszać ze śmietaną, solą i ewentualnie pieprzem. Na spód tarty położyć pomidory i pokrojony ser pleśniowy.Zalać roztrzepanymi jajkami ze śmietaną. Posypać rozmarynem. Zapiekać w temp. 180oC do zrumienienia wierzchu tarty. Podawać z sałatą i kieliszkiem dobrego wina. Smacznego.

1 komentarz:

  1. Bardzo proste danie, a jakie pyszne! Rozmaryn pasuje idealnie. Nadaje potrawie cudownego aromatu i pasuje do sera. Ogólnie, uwielbiam tartę, ale była naprawdę cudowna!

    OdpowiedzUsuń