sobota, 19 stycznia 2013

Ciasto waniliowo-czekoladowe z gruszkami




Wczoraj kupiłam kilka gruszek... Przyniosłam je do domu i ... zaraz zjadłam. Były pyszne. Dzisiaj rano wybrałam się do tego sklepu z zamiarem kupienia większej ilości. Niestety, takich amatorów jak ja było pewnie więcej. Gruszki się skończyły. Zapytałam, czy jest jakaś szansa na dzisiejszą dostawę. Niestety, nie. "szef przywiezie towar w poniedziałek..." usłyszałam od ekspedientki. "a smakowały pani?" - zapytała. Tak, pokiwałam głową i chciałam teraz upiec ciasto gruszkowe. No to pani ekspedientka schyliła się i wyjęła siatkę z gruszkami. "Proszę, oddam Pani swoje. Ja wezmę sobie w poniedziałek" I uśmiechnęła się ciepło...
Niesamowite, jak to miło spotkać kogoś życzliwego. To się obecnie bardzo rzadko przytrafia. Znajomy listonosz, znajomy pan od liczników, znajomy właściciel sklepiku mięsnego, znajoma pani w sklepie... Znajomy oczywiście z widzenia, nawet nie znamy swoich imion. Bardzo to miłe :) Może z tej przyczyny, nie robię zbyt często zakupów w supermarketach.
  • 4 jajka
  • 2 szkl. mąki pszennej typ 450
  • 1 szkl. cukru
  • 1/2 k.masła
  • 1/2 k. margaryny ( Kasia)
  •  2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki czekolady w proszku ( lub ciemnego kakao)
  • 4 łyżki śmietanki lub mleka
  • aromat waniliowy ( trochę)
  • 4 gruszki ( niezbyt dojrzałe)
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Dodać mąkę, proszek do pieczenia i aromat. Dokładnie połączyć. Wlać roztopiony i wystudzony tłuszcz ( margarynę i masło). Wymieszać. Do wysmarowanej i wysypanej tarta bułką foremki wyłożyć 2/3 ciasta. Rozprowadzić łyżką ( jest dość gęste). Do pozostałego ciasta dodać czekoladę i smietankę. Rozmieszać. Wylać na białe ciasto. Na wierzchu ułożyć kawałki gruszek. Ja pocięłam je w cienkie paski ze skórką. Można gruszki pociąć w większe kawałki. Oczywiście, gniazda nasienne trzeba z gruszek wyjąć. Piec w nagrzanym do 180oC piekarniku przez 40 min. Po ostudzeniu wyjąć z formy. Można podawać z sosem waniliowym, bitą śmietaną lub lodami. Ciasto jest puszyste i lekko wilgotne. Kawalki gruszek w środku soczyste i lekko chrupiące. Jest po prostu fantastyczne!



5 komentarzy:

  1. to zdecydowanie były specjalne gruszki

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciacho to inaczej pewnie smakuje z taką niespodzianką w postaci Miłego Człowieka !

    OdpowiedzUsuń
  3. Right now it appears lіke Wordpress is tɦe beѕt blogging platform ߋut tҺere
    right now. (from ѡhat I've read) Is thаt what yߋu're using οn yоur blog?


    ʜere iѕ my web рage ... filmy dla dorosłych

    OdpowiedzUsuń