środa, 30 stycznia 2013

Lekki omlet z białek i płatków owsianych

 



 Śniadaniowe omlety.  Można je zrobić oczywiście z całych jaj. Ja zrobiłam z samych białek, ponieważ zostały mi po pieczeniu faworków. Wykonanie jest takie proste, że na pewno nie zajmie to wam dużo czasu. Jemy szybko, dopóki są ciepłe. I... pędzimy do pracy :)
  • białka z 4 jaj
  • 1/2 szkl. płatków owsianych ( rozdrobnionych w blenderze)
  • 1 łyżka mąki
  • 2 łyżki mielonych orzechów
  • szczypta soli
  • szczypta proszku do pieczenia ( niekoniecznie)
  • galaretka wiśniowa (lub inny ulubiony dżem)
  • oliwa do smażenia ( trochę)
Białka ubić na sztywno, dodając szczyptę soli. Do piany dodać mielone orzechy, płatki i mąkę. Delikatnie wymieszać. Patelnię lekko posmarować oliwą. Usmażyć omlety (2 duże lub 4 małe). Podawać gorące, z galaretką wiśniową . Smacznego.




10 komentarzy:

  1. Ostatnio też zrobiłam, ale tyko z samych białek-pycha:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki omlet musi być bardzo sycący :) Nigdy nie robiłam jeszcze takiego z samych białek, ale chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Troszkę malutki ten omlecik, ale i tak wygląda ładnie

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam, właśnie zjadłam taką porcję

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszny !!!! Godny polecenia Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł jak komuś zostanie białko np. po pieczeniu albo odżywce. Nic się nie marnuje. Taki omlet jest idealny i na śniadanie i wczesną kolację :) Bardzo smaczny i syty!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam trochę inaczej bo bez orzechów, a płatki pokroiłam nożem, a podałam z serkiem i brzoskwiniami . Wyszedł pyszny i syty! :)

    OdpowiedzUsuń