niedziela, 3 lutego 2013

Ciasto z kisieli z białą czekoladą i żurawiną



Kolejne ciasto - smaki mojego dzieciństwa :) Jest łatwe do wykonania i z prostych składników. Bardzo ładnie wyrasta. Lubi czasami tak smakowicie "pęknąć" przy pieczeniu :) Jest puszyste i delikatne. Mniam! Wczoraj przeglądałam stare zeszyty z przepisami... i postanowiłam że go zrobię. Kiedyś posypywałam go cukrem pudrem, ale dzisiaj postanowiłam to trochę zmienić. Polałam go białą czekoladą i udekorowałam żurawiną. Myślę, że jest jeszcze lepsze! Sprobujcie.

  • 1/2 k. miękkiego masła
  • 4 jaja
  • 1 szkl. cukru
  • 2 szkl. mąki pszennej typ 450
  • 3 op. kisielu cytrynowego
  • 1 szkl. mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • aromat cytrynowy ( trochę)
  • suszona żurawina
  • biała czekolada ( na polewę)
Białka oddzielić od żółtek. Ubić pianę. Masło utrzeć z cukrem. Dodawać po jednym żółtku i dalej ucierać. Wsypać kisiel, proszek do pieczenia  i mąkę. Wlać mleko. Wyrobić ciasto. Na koniec dodać pianę z białek i większą część żurawin . Delikatnie wymieszać. Przełożyć do foremki. Piec ok 45 min. w temp. 180oC. Po wystudzeniu polać białą czekoladą i udekorować suszoną żurawiną.

5 komentarzy:

  1. Bardzo jestem ciekawa jak wyglada w środku...

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze mam do zrobienia bułeczki ,a tu kolejny godny uwagi przepis .

    OdpowiedzUsuń
  3. Omnomnom... Wygląda przepysznie! Może upiekę w czwartek? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko gra, tylko ile tego mleka?poprosze o podpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, widocznie mi umknęło. Ma być 1 szkl. mleka. Już uzupełniam przepis :)

      Usuń