wtorek, 19 lutego 2013

Pasta z soczewicy i suszonych pomidorów


Moja ulubiona pasta do chleba, na bazie soczewicy. Właściwie, to sama się zastanawiam, czemu do tej pory o niej nie napisałam... Robię ją często w okresie jesienno - zimowym, kiedy potrzebuję pokarmów ciepłych i wzmacniających. Jest zdrowa, pyszna i łatwa w wykonaniu. Poza tym może być wspaniałym zamiennikiem dla osób na diecie bez mięsa. Polecam.
  • 3/4 szkl. gotowanej soczewicy (czerwonej lub zielonej)
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 kawałki suszonego pomidora w oliwie
  • 1 łyżka oliwy ziołowej ( od pomidorów)
  • sól, pieprz
  • bazylia
  • woda przegotowana ( trochę ewentualnie)
 Wszystkie składniki zmiksować na gładką pastę. W razie konieczności (gdy pasta będzie zbyt gęsta) dodać trochę wody. Najlepiej smakuje z pełnoziarnistym chlebem. Przepis na taki chleb podaję tutaj. Smacznego.

7 komentarzy:

  1. Jedna z moich ulubionych! Częstuję się i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam! Dzisiaj pasta jest wyjątkowo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabieram się do zrobienia podobnej ,bo dośc mam mięsiwa.Fajny kolor

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomniałam ,robiłam drożdżówki z pokrojonymi w kostkę jabłkami .Zdjęc nie mam ,poszły migiem ( mało powiedziane !!!!.Pyszne ,nawet bardzo !!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm... Takie pesto? Musi być smaczne!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! Naprawdę warto! Amniamniamniamniam...;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam z zieloną, wyszła pyszna. Dziękuję za podzielenie się przepisem i polecam innym! :)

    OdpowiedzUsuń