niedziela, 17 marca 2013

Sernik delikatnie chałwowy





Nie mogłam się oprzeć temu sernikowi. Jest delikatny, lekki i jednocześnie wyraźny w smaku. Dla wszystkich, lubiących chałwę i nie tylko. Przepis ten powstał na bazie wypróbowanego już sernika. Po prostu miałam dzisiaj ochotę na chałwę i postanowilam ją skompononować z twarogiem. Warto było :) Polecam.

1. kruche ciasto:
  • 2 i 1/2 szkl. mąki
  • 4 żółtka
  • 1 kostka margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
2. masa serowo - chałwowa :
  • 1 kg.twarogu mielonego ( wzięłam President)
  • 2 łyżki masła
  • 20 dkg. chałwy waniliowej
  • 5 żółtek
  • 1 budyń śmietankowy 
  • 1/2 szkl. cukru + odrobina soli + 5 białek (ubić na pianę)

Zagnieść kruche ciasto i odstawić do lodówki.
Przygotowanie masy serowej: Żółtka utrzeć z masłem. Dodac pokruszoną chałwę i zmiksować na gładką masę. Dodawać twaróg i budyń i dalej ucierać. Na koniec dodać pianę ubitą z białek. Delikatnie wymieszać.
Blachę wysmarować masłem. Wyłożyć kruche ciasto. Na to wylać masę serową. Piec w temp. 190oC min. godzinę ( ja piekłam 1,20godz.). Sernik ma być rumiany. Po upieczeniu sernik zostawić w uchylonym piekarniku do lekkiego przestudzenia. Po wystudzeniu polałam polewą czekoladową dwukolorową. Smacznego.

6 komentarzy:

  1. Wielką miłośniczką chałwy nie jestem, ale tego bym spróbowała;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale on musiał byc pyszny ?!

    OdpowiedzUsuń
  3. mniami :) w ten weekend robie :) Pozdro dla mamy Muminka :*

    Ola

    OdpowiedzUsuń