niedziela, 28 kwietnia 2013

Ostatnie jabłka i Pyszny jabłecznik


Z ostatnich jabłek z ubiegłego roku ( z moich zbiorów) zrobiłam mus jabłkowy. Upiekłam biszkopt, który zawsze się udaje. Masą jabłkową przełożyłam biszkopt i ciasto gotowe. Można jeszcze porcje ciasta ozdobić bitą śmietaną i świeżym zielonym listkiem. I już... cieszę się wiosną :)
  • 1 biszkopt
  • 1 kg. musu z jabłek ( obrane, pokrojone jabłka zagotowane z 2 łyżkami cukru)
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 2 łyżeczki żelatyny ( do rozpuszczania)
  • 1 szkl. gorącej wody
Jabłka krótko przegotować z cukrem. Na dno rondla wlać trochę wody, żeby się nie przypaliły. Wystudzić.
Galaretkę i żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie. Wystudzić. Połączyć galaretkę i masę jabłkową. Biszkopt przekroić. Przełożyć tężejącą masą jabłkową. Wstawić do lodówki do zastygnięcia. Przed podaniem można udekorować bitą śmietaną. Można też podawać z lodami. Smacznego.


Inspiracje jabłkowe zawsze znajduję na blogu Lutki.  Miałam ogromny apetyt na wszystkie pyszne jabłeczniki w jej wykonaniu. Dzięki autorce i jej smakowitym pomysłom dzisiaj i ja upiekłam  jabłecznik z moich ostatnich jabłek. Naprawdę na to zasługiwały :)

8 komentarzy:

  1. Idealnie wygląda! Pięknie dopracowany :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny,bardzo lubie takie ciacha.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie jabłeczniki

    OdpowiedzUsuń
  4. Częściej powinny pojawiać się tak dobre wpisy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm... wygląda tak miękko i lekko. Nie przepadam za jabłecznikami, ale to wygląda cudownie! Aż ślinka leci!

    OdpowiedzUsuń
  6. No nie ! Znowu coś pysznego .Kiedy ja to wszystko przerobię ,co sobie zapisałam u Ciebie ?
    Oczywiście je zrobię to dam znac

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się przyznać... upiekłam 2 biszkopty i były 2 jabłeczniki... Ale były tak pyszne, że szybko zostały po nich tylko okruszki... :)

    OdpowiedzUsuń