niedziela, 14 kwietnia 2013

Wiosenne, lekkie ciasto z zielonym akcentem


Wiosna w końcu do mnie dotarła :) Na trawniku zakwitły krokusy. Wczoraj z radości ... pobiegłam na targ i kupiłam miniaturowe bratki. Posadziłam je. I teraz cieszą nasze oczy plamami kolorów. Z radości też ... upiekłam ciasto. Z zielonym akcentem, żeby czar wiosny się szybciej spełnił...
  • Biszkopt - tutaj mój przepis
  • 2 op. galaretki agrestowej
  • 2 szkl. wody
  • 1 łyżeczka żelatyny ( bez gotowania)
  • 2 op. po 350g. twarogu President ("twaróg delikatny 0% tłuszczu, naturalny" )
  • zielone winogrona ok 1/2 kg ( bez pestek)

Biszkopt przeciąć na 3 równe plastry. Galaretki i żelatynę rozpuścić w gorącej wodzie. Wystudzić. Dodać do twarogu i zmiksować. Gdy masa zacznie gęstnieć, przełożyć nią warstwy biszkopta. Wierzch też posmarować masą twarożkową i udekorować przekrojonymi winogronami. Trzymać w lodówce przez kilka godzin. Najlepiej do następnego dnia. Kroić jak tort, ostrym nożem. Smak tego ciasta jest delikatny. Biszkopt jest puszysty, lekko wilgotny. W warstwie zielonej subtelnie wyczuwalny jest twarożek. Naprawdę jest pyszny! Smacznego. 

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie takiego radosnego, lekkiego ciasta potrzebuję... :)

    OdpowiedzUsuń