czwartek, 30 maja 2013

Bratkowy mini torcik urodzinowy z kremem jagodowo - twarożkowym



    Dni mijają tak szybko... tyle było spraw do załatwienia... tyle prac do wykonania... tyle spotkań... i kilka pożegnań... Czasami budzę się rano i zastanawiam się, jaki to dzisiaj  mamy dzień i czego nie wolno mi zapomnieć. Jak to wszystko ułożyć, żeby zdążyć... W natłoku szarej codzienności są jednak małe chwile  kolorowego szczęścia. Więc z okazji urodzin brata... bratkowy torcik mini ale z maxi życzeniami. Dla R!  Niech ci się uda dokończyć to, co zacząłeś! Powodzenia!

  • 3 jaja
  • 1 op. kisielu cytrynowego
  • 1 szkl. mąki pszennej typ 450 ( minus 2 łyżki)
  • 3 łyżki oliwy
  • 1/3 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 30dkg. serka naturalnego president ( mielonego)
  • 1 op. galaretki wiśniowej
  • 1 szkl. gorącej wody
  • 2 łyżki cukru
  • 1 szkl. jagód ( wzięłam mrożone)
  • bratki do dekoracji
Kisiel wsypać do szklanki i uzupełnić mąką do pełna. Jaja ubić z cukrem. Dodać mąkę i kisiel, proszek do pieczenia i oliwę. Wszystko dokładnie połączyć. Małą tortownicę ( ja wzięłam ok. 20cm. średnicy) wysmarować masłem i wysypać tartą bułką. Wlać ciasto. Wstawić do piekarnika i piec ok. 30 min. w temperaturze 180oC. Ciasto wystudzić w foremce. Wyjąć i pokroić na 3 części.
Galaretkę i cukier rozmieszać w szklance wody. Wystudzić. Jagody częściowo rozmrozić. Zmiksować. Dodać serek i wlać tężejacą galaretkę. Dokładnie wymieszać. Wstawić na chwilę do lodówki. Krążki ciasta
przełożyć gęstniejącym kremem jagodowym i udekorować bratkami. Torcik wstawić na kilka godzin do lodówki. Smacznego!



3 komentarze:

  1. bardzo ciekawy przepis, czegoś takiego jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To, że jest piękny i cudowny nie muszę pisac ,czas spróbowac

    OdpowiedzUsuń