niedziela, 5 maja 2013

Gulasz z mięsa indyka - bardzo łatwy przepis


  • 50 dkg. mięsa z indyka ( wzięlam filet z piersi indyka)
  • 30 dkg. małych pieczarek
  • 2 duże cebule
  • włoszczyzna ( marchew, pietruszka, por)
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 2 szkl. wody
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 plaster boczku wędzonego ( niekoniecznie)
  • mąka do oprószenia (ok 1 łyżeczka)
  • sól, pieprz, liść laurowy, cząber
  • zielona pietruszka
Mięso pokroić w kostkę. Boczek pokroić w słupki. Na patelni rozgrzać oliwę i podsmażyć boczek i mięso na złoty kolor. Przełożyć do rondla. Na patelnię włożyć pokrojoną w dużą kostkę cebulę. Zrumienić. Dodać pokrojone w ćwiartki pieczarki. Chwilę smażyć i przełożyć do rondla. Wlać wodę i dodać pokrojone warzywa oraz przyprawy. Gotować na wolnym gazie ok 30 min. Pod koniec gotowania potrawę oprószyć mąką, żeby lekko zagęścić sos. Podawać z ugotowaną na sypko kaszą gryczaną i buraczkami. Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Nie ma lepszego gulaszu od tego z indyka! To mięso nadaje zupełnie inny smak. Super przepis! Osobiście dodaję dużo imbiru i paprykę :) ~Koziółka

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie potrawy sa nie dosc ze proste w przyrzadzeniu, to jeszcze bardzo sycace i smaczne. W szczegolnosci mieso z indyka dla dzieci moze sie okazac trafionym produktem. Nie dosc ze zdrowe to jeszcze chude miesko :) pomysł na obiad juz jakis mam w takim razie :)

    OdpowiedzUsuń