poniedziałek, 15 lipca 2013

Chleb pszenno - orkiszowy z garnka rzymskiego

 
 
 
Kolejny chleb upieczony w garnku rzymskim. Tym razem z mąki pszennej i orkiszowej na drożdżach instant. Jednak można :) i udał się wyśmienicie! Gdy robiłam zdjęcia był jeszcze ciepły, więc go nie kroiłam.
 
  • 2 szkl. mąki pszennej typ 450
  • 2 szkl. mąki orkiszowej
  • 2 szkl. ciepłej wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki płatków ziemniaczanych ( puree w proszku)
  • 4 łyżki oliwy
  • mąka do podsypania
  • 1 op. drożdży suchych instant
Wszystkie sypkie składniki wymieszałam w misce. dolałam wodę i oliwę. Dokładnie wyrobiłam drewnianą łyżką. Przykryłam ściereczką i zostawiłam na ok 1.5 godz. do wyrośnięcia w kuchni w cieplym miejscu. Potem wyłozyłam ciasto na blat podsypany mąka i jeszcze dokładnie zagniotłam. Przełozyłam do nasmarowanego tłuszczem naczynia do pieczenia. Wstawiłam do letniego piekarnika. Gdy ciasto zwiększylo swoją objętość ok. 3 krotnie, właczyłam piekarnik na 200oC. Gdy piekarnik osiągnął 200oC a chleb z wierzchu się obsuszył, nacięłam go ostrym nożem. Zmniejszyłam temperaturę do 180oC i piekłam chleb jeszcze ok 50 min. Chleb wyjęłam z foremki i ostudziłam na kratce.

3 komentarze: