niedziela, 18 sierpnia 2013

Przetwory - Ogórki w zalewie octowej z curry

Przepis dostałam od koleżanki kilka lat temu. A tak się złożyło, że ostatnio przyprawa curry jest ulubioną przyprawą mojej rodzinki... więc robię takie ogórki na zimę. Są to typowe korniszony z posmaczkiem... i bardzo ładnie wyglądają w słoikach. Podaję oryginalny przepis na zalewę. Ja trochę go zmieniłam. Daję mniej cukru i curry. Przygotowanie ogórków jak zwykle: mycie, odcinanie ogonków i układanie w słoikach.
Zalewa ( proporcje):
1 l. wody
1,5 szkl. cukru ( ja 1 szkl.)
1,5 szkl. octu 10%
1 lyżka soli
2 łyżki curry ( ja daję do każdego słoika tylko na czubku łyżeczki)
listki selera, gorczyca

Ja jeszcze dodaję do każdego słoika: ząbek czosnku, liść laurowy, pieprz, ziele angielskie, kwiatostan kopru, marchewkę i trochę chrzanu. Składniki zalewy zagotować. Gorącą zalewę wlać do słoików, tak, żeby przykryła ogórki. Zakręcić wieczka. Słoiki wstawić do garnka z ciepłą wodą ( taka sama temperatura jak w słoikach) żeby nie popękały. Gotować ok 10 min od momentu zawrzenia wody w garnku. Wyjąć i dokręcić pokrywki. Słoiki postawić "do góry nogami" na ok. 30 min. Pyszne :) 

1 komentarz:

  1. U nas w tym roku tylko produkcja kiszoniaków. Kiedyś robiłam podobne

    OdpowiedzUsuń