sobota, 11 stycznia 2014

Jaki twaróg wybrać na sernik? Mój przewodnik i zaproszenie do wymiany uwag.


sernikowa Ricotella. Producent - S.M. Skarszewy
Ser serwatkowy typu ricotta. zaw. tłuszczu 6% bez konserwantów.

Moje uwagi: Mimo małej ilości informacji o produkcie,  twaróg okazał się dobry do wypieku sernika. Dosyć gęsty. O delikatnym smaku. Sernik dobrze utrzymał formę po wystudzeniu (lekko opadł). Niestety, nie wiemy ile zawiera węglowodanów i białka oraz jaka jest wartość kaloryczna tego produktu.


Vitello serek naturalny delikatny. Producent Lactalis Polska sp. z o.o. dla Biedronka.

Składniki: mleko, śmietanka, mleko w proszku, bakterie fermentacji mlekowej, podpuszczka.
wartość odżywcza 100g. produktu:
energia: 470 KJ, 113 kcal.
białko: 7,1 g.
węglowodany 4,2 g.
w tym cukry: 3,1 g.
tłuszcz: 7,5 g.
w tym kwasy tłuszczowe nasycone: 5 g.
błonnik 0 g.
sód: 0,04 g.

Moje uwagi:  Jest to produkt dostępny w sieci Biedronka. Niezbyt drogi. Dobrze opisany. Zaliczany do twarogów raczej tłustych. Zawiera więcej węglowodanów niz inne tutaj opisane twarogi. Ma dosyć rzadką konsystencję. Na pewno nie należy do twarogów z tzw. "górnej półki". Ale w wypiekach się sprawdza. Serniki czasami "opadają" . Smak dobry.


Vitello. Serek o smaku waniliowym. z dodatkiem pokruszonej laski wanilii. Producent Lactalis Polska sp. z oo. Produkt dostępny w  sieci Biedronka.
Składniki: mleko, śmietanka, mleko w proszku, cukier, skrobia modyfikowana kukurydziana, syrop glukozowo - fruktozowy z pszenicy i kukurydzy, aromat: pokruszona laska wanilii 0,02%, barwnik; karoteny, bakterie fermentacji mlekowej, podpuszczka.

wartość odżywcza w 100 g:
wartość energetyczna 138 kcal. / 579 kJ
białko: 5,7 g.
węglowodany: 14,1 g. w tym cukry 12,6 g.
tłuszcz: 6,5 g. w tym kwasy tł. nasycone 4,3 g.
błonnik: 0,05 g.
sód: 0.04 g.

Moje uwagi: Dobrze opisany skład produktu. Dostępna cena. Dosyć gęsta konsystencja. Wyczuwalna słodycz ( dodatek cukru). Twaróg jest wystarczająco tłusty. Do sernika nie musimy dodawać tłuszczu. Wypieki są udane. Smaczne. Jednak nie polecam ze względu na dodatki takie jak skrobia modyfikowana...




 President twaróg póltłusty potrójnie mielony. Producent Obory sp. z o.o.

wartość odżywcza w 100g:
wartość energetyczna: 401 KJ, 95 kcal.
białko 13,5 g.
węglowodany: 2,7 g.
tłuszcz: 3,4 g.

Moje uwagi: Ten twaróg jest dobrej jakości. Gęsty, kremowy. Póltłusty. Idealny na serniki. To mój faworyt :) Polecam.



Dr. Oetker Twaróg aksamitny. Producent: Dr.Oetker Polska sp. z o.o.

Półtłusty. Nie zawiera substancji zagęszczających.
wartość odżywcza w 100g :
wartość energetyczna: 346 KJ, 82 kcal.
białko: 10,2 g.
węglowodany: 3,6 g.
tłuszcz: 3,0 g.

Moje uwagi: Kolejny dobry produkt. Gęsty, kremowy. Półtłusty. Serniki zawsze się udają. Sprawdzony wielokrotnie w mojej kuchni :) Jest droższy niż inne twarogi, ale warto go kupić. Polecam. 


Twaróg sernikowy mielony. Producent: OSM Piątnica.

Skład: serek śmietankowy, twaróg. Uwagi producenta: nie wymaga dodatku masła.
wartość odżywcza 100g:
wartość energetyczna: 731 KJ, 175 kcal.
białko: 7,5 g.
węglowodany: 3,5 g.
tłuszcz: 14,5 g.

Moje uwagi: Twarog dobrej jakości. Gęsty. Tłusty!!! Dobrze zmielony. Producent podaje w opisie, że nie wymaga sie dodatku masła przy wypieku sernika. Polecam czytanie etykiet! Bo trzeba to wiedzieć zanim zaczniemy piec w/g własnego przepisu. Ja ten twaróg wypróbowałam i mogę powiedzieć, że sernik wyszedł równy i smaczny. Polecam.


Twaróg Łowicki na sernik. Producent: OSM Łowicz.

Składniki: ser twarogowy, cukier, masło, skrobia modyfikowana, mleko w proszku, guma guar - substancja zagęszczająca, karagen - stabilizator, aromat.
Zaw. tłuszczu: nie mniej, niż 5%
"My dajemy twaróg i pomysł, sernik potrafisz zrobić sama"

Moje uwagi: No cóż, sam skład produktu dużo już mówi o jego jakości :(  Twaróg jest gęsty i wygląda zachęcająco. Ale poza tym... Producent nawet nie podaje ile produkt ma cukru i tłuszczu ( min 5% to zbyt skąpa informacja). Hasło "My dajemy.... " Faktycznie jest prawdziwe, bo sernik według firmowego przepisu wychodzi bez problemu. Jest smaczny, ale... nie kupię go więcej. I dla Was nie polecam. Swoją drogą, szkoda, bo lubiłam wyroby z Łowicza. A teraz zmieniłam zdanie o OSM Łowicz, na ... gorsze.



Pilos. Twaróg sernikowy. Doskonały na farsz do pierogów i naleśników. Producent: Środzka Spółdzielnia Mleczarska "Jana" Środa Wielkopolska. Dostępny w sieci LIDL. 

składniki: mleko pełne pasteryzowane, kultury bakterii fermentacji mlekowej

wartość odżywcza w 100g:
wartość energetyczna: 119 kcal./ 469 kJ
bialko: 11 g.
węglowodany 4 g. w tym cukry 4 g.
tłuszcz: 6,5 g. w tym kwasy tłuszczowe nasycone: 3,5 g.
błonnik: 0.04g.

Moje uwagi: Gęsty, kremowy twaróg. Dosyć tłusty. Dobry do serników. wypieki zawsze sie udają, serniki nie opadają. Polecam

Bardzo jestem ciekawa Waszych opinii i uwag na temat twarogów sernikowych. Zapraszam do dyskusji.

1 komentarz:

  1. Twaróg łOwicki.totalne rozczarowanie zdecydowanie nie polecam:(((

    OdpowiedzUsuń