niedziela, 26 stycznia 2014

Sernik z pijaną porzeczką :)




1 kg twarogu o zawartości tłuszczu min 6%
3/4 szkl. cukru
4 jaja
3 łyżki mąki ziemniaczanej
30 dkg. czarnej porzeczki namoczonej w alkoholu ( użyłam owoce z nalewki)
1 op. biszkoptów
polewa karmelowa
szczypta soli

Do sernika użyłam twaróg o zaw. tłuszczu 6%. Nie dodawałam więcej tłuszczu a mimo to ciasto wyszło rewelacyjne. Więc jednak można! Przy okazji, zapraszam do wymiany uwag na temat twarogów, których używacie do pieczenia serników. Mój mały przewodnik po tym produkcie umieściłam w tym poście .

Wykonanie: Białka oddzielić od żółtek. Bialka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Żółtka utrzeć z cukrem na puszysty kogel mogel. Dodawać twaróg i mąkę ziemniaczaną. Ucierać. Na koniec dodać pianę z białek. Delikatnie wymieszać łyżką. Blachę do pieczenia wyłożyć papierem lub wysmarować masłem  i posypać bułką tartą. Na dnie ułożyć biszkopty. Wlać masę serową. Wyrównać wierzch. Ułożyć owoce. Można użyć mrożonych porzeczek. Pieczenie ok 1godz 20 min. w temp. 180oC. Po upieczeniu zostawić sernik w wyłaczonym piekarniku na ok. 20 min. Po wystudzeniu polać wierzch ciasta polewą karmelową. Smacznego!


3 komentarze:

  1. Piękny i pewnie bosko smakuje z tymi pijanymi koralikami

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia, chcę się z tą porzeczką upić :)

    OdpowiedzUsuń