poniedziałek, 13 stycznia 2014

Skrzydła z indyka pieczone na pietruszce




  • Skrzydła z indyka ( ja wzięłam 3 górne części)
  • 1 cebula czerwona
  • pęczek pietruszki
  • 2 łyżki oleju
  • 1 ząbek czosnku
  • pieprz, sól
  • 50g. sera mozzarella tartego
  • 2-3 łyżki słodkiej śmietany
  • tymianek suszony 
Mięso upiekłam w moim ulubionym garnku rzymskim. Ale równie dobrze możecie to zrobić w innym naczyniu z pokrywką. Skrzydła z indyka wyglądają jak duuuże uda kurczaka :) Mięso jest delikatne i smaczne.  Wykonanie jest proste: Czosnek rozcieram z solą. Potem dodaję pieprz i tymianek. Mięso skrapiam olejem i nacieram przyprawami. Odkładam w chłodne miejsce na godzinę.
Naczynie smaruję odrobuiną oleju. Na dno kładę pokrojoną zieloną pietruszkę. Układam mięso. Zamykam pokrywę. Wstawiam do piekarnika. Piekę ok 1,5 godz. w temp. 200oC. W przypadku innego naczynia, niż garnek rzymski, można piec w nieco niższej temp. np. 190oC. Mięso powinno być rumiane a skórka chrupiąca. Po tym czasie wyjmuję naczynie z piekarnika. Mieso przykrywam warstwą serka mozzarella rozmieszanego ze śmietaną. Kładę plastry cebuli. Zamykam pokrywę garnka. Wstawiam do piekarnika jeszcze na 10-15 min. Potem piekarnik można wyłączyć. W tym czasie przygotowuję dodatki do obiadu. Wszystko jest ciepłe i można zaserwować na stół. Co za ułatwienie i oczczędnośc czasu :) Polecam. Smacznego

2 komentarze:

  1. MOŻE CZAS NA ADOPCJĘ ?
    MOGĘ WYSTĄPIC JAKO SIOSTRA ,CIOTKA ,WUJENKA ,STRYJENKA ITP
    Z CHĘCIĄ SKORZYSTAM Z KAŻDEJ TWOJEJ PROPOZYCJI ,OCZYWIŚCIE POD JEDNYM WARUNKIEM - TJ., STAŁYM ,NICZYM NIE OGRANICZONYM DOSTĘPEM DO TWOJEJ KUCHNI .CZEKAM NA PROPOZYCJE PROPOZYCJE .PA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję jako "siostrę" bo nie mam, a zawsze bardzo chciałam ją mieć :)
      Zapraszam do kuchni, oczywiście. I nie tylko! Super pomysł :) Podoba mi się. Pozdrawiam.D.

      Usuń