poniedziałek, 10 lutego 2014

Bułeczki drożdżowe - Mój Ogród Zimowy




Lubię zimę. Taką prawdziwą. Białą. Ze śniegiem skrzypiącym pod butami. Jednak, gdy śnieg się topi, jest smutno. Szaro... Szukam więc kolorów i kształtów, które... zapełnią mi czas do wiosny. Szukam ich w mojej kuchni. To przecież swietna zabawa!  Tak właśnie powstał pomysł i w piekarniku rozkwitł mój Ogród Zimowy:)

Przepis ten bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.
  
Smakowita Pajda zaskoczyła mnie swoim smakiem i możliwością wszechstronnego zastosowania.


Składniki:
  • 2 szkl. mąki orkiszowej białej
  • 1/2 szkl. ciepłego mleka
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3 łyżki Smakowitej Pajdy- smalczyk roślinny z ziołami ogrodowymi (roztopionej)
  • 1/2 kostki świeżych drożdży
  • 2 łyżki suszonych ziól ( oregano, tymianek)
  • 1 jajko całe, 1 żółtko
  • olej do spryskania formy
  • salami plastry
  • 1 cukinia
  • mąka do podsypania
  • żółtko roztrzepane z wodą do posmarowania bułeczek  
Z mąki, ciepłego mleka, drożdzy i cukru zrobiłam rozczyn. Wszystko roztarłam dokładnie drewnianą łyżką i pozostawiłam do "ruszenia" drożdży. Do miski wsypałam mąkę, sól, suszone zioła. Dodałam jajka i roztopiony smalczyk Smakowita Pajda. Wlałam rozczyn drożdżowy. Dokładnie wyrobiłam ciasto. Ulepiłam z ciasta kulę. Włożyłam do miski. Oprószyłam mąką i przykryłam ściereczką. Ciasto rosło w ciepłym miejscu ok. 40 min. Cukinię pokroiłam w półplastry i lekko posypałam solą, żeby zmiękły. Plastry salami przecięłam na 4 części. Na podsypany mąką blat wyłożyłam ciasto. Rozwałkowałam na cienki placek. Radełkiem pocięłam go na 4- 4,5 cm. paski. Na paskach ciasta układałam plasterki cukinii i plasterki salami, zwijałam, formując róże. Plasterki należy lekko "wyciągać " ponad ciasto. Róże ułożyłam na blaszce do pieczenia, spryskanej olejem (można wyłożyć papierem do pieczenia). Pozostawiłam do wyrośnięcia na ok. 20 min. Wyrośnięte bułeczki posmarowałam rozmąconym w wodą żółtkiem. Piekłam ok 30 min. w temperaturze 180oC.
Moje bułeczki, to mój zdrowy, pyszny Zimowy Ogród. Ogród na talerzu, pełen aromatów i kolorów. 
Polecam. Dorota




2 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł na pyszne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doroto proszę uzupełnij wpisy konkursowe i daj mi znać jak to zrobisz .
    Poszedł mail do CIebie

    OdpowiedzUsuń