poniedziałek, 10 lutego 2014

Gulasz rybny na plackach porowo - ziemniaczanych




Do tego dania potrzebowałam ryby o białym mięsie. Do przygotowania mojego dania użyłam mrożone filety (glazurowane) z miruny. Ryba ta poławiana jest głównie w wodach okalających Chile, Argentynę oraz wodach Nowej Zelandii, czyli w najczystszych oceanach. Mięso miruny jest białego koloru, chude, delikatne i wyjątkowo smaczne.
Do przygotowania placków ziemniaczanych użyłam bulw niskoskrobiowych odmiany Pierwiosnek. Masa na placki przygotowana z takich ziemniaków nie ciemnieje zbyt szybko, a placki po upieczeniu zachowują
jasny, apetyczny kolor.
Do smażenia placków użyłam smalczyk "Smakowita Pajda", bo... Smakowita Pajda zaskoczyła mnie swoim smakiem, składem i  możliwością wszechstronnego zastosowania.

Przepis ten bierze udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.


Gulasz rybny:

50dkg. filetów z miruny
1 duża czerwona papryka
25 dkg. małych pieczarek
2 cebule
2 marchewki
1 korzeń pietruszki
300 ml. sosu pomidorowego ( lub puszka pomidorów)
zielona pietruszka
1 łyżka masła
1 łyżka oleju
1 łyżeczka mąki
sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie

Rybę rozmroziłam, usuwając otoczkę lodową. Pokroiłam w kostkę. Na głębokiej patelni rozgrzałam olej. Włożyłam kawałki ryby. Podsmażyłam, delikatnie przewracając łopatką. Pieczarki przekroiłam na 4 części. Paprykę i cebulę pokroiłam w kostkę. Marchew i pietruszkę pokroiłam w plasterki.  Wszystkie warzywa i grzyby dołożyłam do smażącej się na patelni ryby. Dusiłam razem ok 15 min. Potem wlałam sos pomidorowy i dodałam masło. Dodałam też liść laurowy, ziele angielskie i pieprz. Przykryłam patelnie i dusiłam na wolnym ogniu ok 20 min. Jeśli sos jest za rzadki, można oprószyć potrawę mąką. Gotowy gulasz posypałam zielona pietruszką.

Placki porowo - ziemniaczane:

70 dkg. ziemniaków
1 por (biała część)
2 małe jaja
sól, pieprz
smalczyk roślinny z cebulką i jabłkiem Smakowita Pajda - do smażenia :)

Ziemniaki utrzeć na tarce o drobnych oczkach. Por przeciąć wzdłuż na kilka części a potem pokroić w drobne piórka. Posolić i pognieść ręką, żeby zrobil się miękki. Do utartych ziemniaków dodać jajka i pokrojony por. Dokładnie wymieszać. Doprawić pieprzem i ewentualnie jeszcze solą. Na patelni rozgrzać smalczyk  Smakowita Pajda. Wylewać porcje ciasta ziemniaczanego. Placki powinny mieć srednicę ok 10 cm. Smażyć placki na rumiano z obu stron. Wykładać na gorący talerz. Placki podawać z gulaszem rybnym i posypane zieloną pietruszką. Smacznego




Zanim kupiłam Smalczyk roślinny z Kruszwicy, dokładnie przeczytałam informacje na opakowaniu. Ze zdumieniem  odkryłam ,że Smakowita Pajda zawiera w swoim składzie olej kokosowy!!! To fantastyczna informacja! Używam olej kokosowy w mojej kuchni. Znam jego zalety :) Olej ten w temperaturze poniżej 25°C przybiera wygląd przypominający ścięty, biały tłuszcz (stąd nazwany także masłem kokosowym). Olej kokosowy ze względu na swoją stałą postać, nadaje się do smarowania pieczywa, Można także zastąpić nim masło w pieczeniu. Idealny do smażenia w wysokich temperaturach. Nie jełczeje, więc nie potrzebuje dodatku konserwantów. :):):) Fantastyczny produkt! To jest to, co lubię!


Informacje z opakowań smalczyku:

Smakowita Pajda. Smalczyk roślinny z cebulką i jabłkiem. Producent: ZT Kruszwica SA
Składniki: oleje i tluszcze roślinne (słonecznikowy, palmowy, rzepakowy, kokosowy w zmiennych proporcjach), prażona cebulka 9,2%, sól, suszone jabłka 0,65, aromaty. zawartośc tluszczu 92%.
Wartość odżywcza produktu w 100g:
wartość energetyczna 3505 kJ,/852 kcal.
tłuszcz: 92g.w tym:
 kwasy tłuszczowe nasycone : 31g.
kwasy tłuszczowe jednonienasycone 29g.
kwasy tłuszczowe wielonienasycone: 32g.
węglowodany 4,8g.
w tym cukry: 2,3 g.
bialko: 0.7 g.
błonnik: 0,9 g.
sól 1,1 g.

Smakowita Pajda.Smalczyk roślinny z ziołami ogrodowymi. Producent ZT Kruszwica SA
Skladniki: oleje i tluszcze roslinne (słonecznikowy, palmowy, rzepakowy, kokosowy w zmiennych proporcjach), prażona  cebula 3%, cebula 1%, sól, ziola : tymianek -0,1%, szczypiorek 0,1%, aromaty. zawartość tłuszczu 95%.
wartosc odzywcza produktu w 100g:
wartość energetyczna 3561 kJ/886 kcal.
tłuszcz: 95g. w tym:
kwasy tłuszcowe nasycone: 32g.
kwasy tluszczowe jednonienasycone: 29g.
kwasy tluszczowe wielonienasycone: 34g.
węglowodany: 2,1g.
w tym cukty: 1,3g.
białko: 0,4g.
błonnik: 0,5g.
sól: 1,1g.

3 komentarze:

  1. Bardzo smacznie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doroto wysłałam do Ciebie maila. Proszę o uzupełnienie konkursowych wpisów.

    OdpowiedzUsuń