niedziela, 23 lutego 2014

Owoce morza, makaron i biały sos. Jesz tak, jak Ci pasuje :)


Dzisiaj niespodzianka! Dla niespodziewanych gości! Podałam makaron z sosem i owocami morza, ale inaczej... Każdy mógł sam decydowaźć o proporcjach składników w swoim daniu :) Pyszne!


Makaron wstążki w dwóch kolorach ugotowałamw wg. przepisu. Ulożyłam w drewnianym korytku. Owoce morza (opakowanie ok. 300g. mrożone) Przelałam wrzątkiem na sitku. Osączyłam. Włożyłam do dużych muszli. skropiłam sokiem z limonki ( odrobinę) Udekorowałam zieloną pietruszką.


Biały sos smietankowy z rozmarynem:
1 łyżka masła
1 łyżka mąki
50 ml. mleka
200 ml. śmietany 18%
sól, pieprz, gałka muszkatołowa
rozmaryn swieży
1/2 cytryny -sok
Wykonanie: Robiłam jak zwykły beszamel. Masło roztopiłam, dodałam mąkę. Podsmażyłam bez zrumienienia. Wlałam mleko. Dokladnie rozmieszałam ( nie moze być grudek). Wlałam smietanę i gotowałam na bardzo małym gazie ok. 5 min. Dodałam sok z cytryny, tartą gałkę muszkatołową, igiełki rozmarynu. Doprawiłam solą i pieprzem. Goracy sos wlałam do muszli i ustawiłam je na gniazdkach makaronu.



3 komentarze: