niedziela, 23 lutego 2014

Wegetariański pasztet z soczewicy i cukinii



0,5 kg. soczewicy czerwonej
2 marchewki
1/2 małego selera
2 cebule
2 ząbki czosnku
1 cukinia
2 łyżki masła
4 małe jajka
2 łyżki bułki tartej
3 szkl. wody
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki kurkumy
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
2 łyżki majeranku
masło do wysmarowania formy

Soczewicę opłukałam na sitku. Wsypałam do garnka, zalałam 3 szklankami wody. Gotowałam ok 20 min, ciagle mieszając drewnianą łyżką. Soczewica napęczniała, zmiękła  i wchłonęła wodę. Trochę wody też w tym czasie odparowało. Garnek z soczewicą odstawiłam do przestygnięcia. W tym czasie przygotowałam warzywa. Połowę cukinii pokroiłam w cienkie paski ( wzdłuż). Resztę cukinii, marchew, seler starłam na tarce o dużych oczkach. Cebule pokroiłam w kosteczkę. Czosnek przecisnęłam przez praskę. Na patelni roztopiłam masło. Przesmażyłam cebulę i czosnek. Potem dołożyłam warzywa. Smażyłam do momentu, aż warzywa zmiękły. Potem polaczyłam ugotowana soczewicę, warzywa. Dodałam jajka i przyprawy. Wymieszałam dokładnie masę. Forme do zapiekanek wysmarowalam masłem. Wyłozyłam plastrami cukinii. Wyłożyłam masę soczewicową. Wyrównałam wierzch. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 190oC. Piekłam 1 godzinę 40 min. Upieczony pasztet wykładam na deskę "do góry dnem". Cukinia tworzy na powierzchni pasztetu dekoracyjne paski :) Podałam z dwoma sosami: pomidorowym z chili i jogurtowym doprawionym czosnkiem. Smacznego





2 komentarze: