niedziela, 27 kwietnia 2014

Bagietki z pokrzywą. Na zdrowie :)



Kolejna potrawa i kolejny przepis na wykorzystanie ziela pokrzywy. Wczoraj robiłam sok i zostało mi dużo masy pokrzywowej (po odciśnięciu ) którą postanowiłam wykorzystać w kuchni. Można jednak użyć świeżych, zmielonych lub drobno posiekanych pokrzyw. Bagietki pokrzywe są bardzo smaczne. Wystarczy je posmarować masłem lub pastą twarożkową. Można też zrobić "wypasione" kanapki, z czym mamy ochotę. Pieczywo takie nadaje sie dla dzieci i osób starszych. Dodatek pokrzyw nie zmienia zasadniczo smaku bagietek. Kolorem bagietki te przypominają razowe pieczywo. Bardzo polecam!

3 szkl. mąki pszennej typ 650
1 szkl. masy pokrzywowej
1 łyzeczka soli
1 łyzeczka cukru
1 op. drożdży instant ( 7g.)
1 szkl. ciepłej wody
2 łyżki oleju

Mąkę i drożdże oraz sól i cukier wymieszać w misce. Wlać ciepłą wodę. Wymieszać łyżką. Dodać pokrzywę. Wyrabiać ręką, aż ciasto będzie gładkie i eklastyczne. Pod koniec wyrabiania natłuszczać ręce olejem i wgniatać go w ciasto. Przykryć ciasto ściereczką i pozostawić do wyrośniecia na ok 1 godzinę.  Po tym czasie podzielić ciasto na 4 części i uformować wałeczki. Rozciągnąć je na długość blachy. Moje bagietki miały po ok 25-30 cm. Ułożyć je na blachę na papierze do pieczenia. Wsunąć blachę do ciepłego ( ok. 40oC) piekarnika i poczekać, aż urosną. Potrwa to ok 20 min. Naciąć bagietki ostrym nożem i posmarować mlekiem. Pieczenie ok 40 min, w temp. 180oC. Dobrze jest kilkakrotnie skrapiać piekarnik zimną wodą, żeby wytwarzała się para. Wtedy skórka bagietek będzie chrupiąca :) Smacznego



2 komentarze: