sobota, 26 kwietnia 2014

"Murzynkowe" ciasto z karobem i dżemem ze śliwek i pigwy.



Wiosna nastraja optymizmem i daje dużo sił do pracy... Z radością spędzam dużo czasu na działce i jeszcze po powrocie do domu mam ochotę na zabawę w kuchni... z dużą porcją  kolorów i smaków. Dzisiaj upiekłam ( w nowej foremce w kształcie kwiatka :) ciasto na bazie przepisu na murzynek. Zamiast kakao dałam mój ulubiony korab. Do ciasta dodałam też dżem z pigwy i ze śliwek. Smaki te dodają ciastu aromatu, kwaskowatości i soczystości. Naprawdę rewelacja!!!  
O zamienniku kakao - KAROBIE pisałam tutaj:
więcej słodkich przepisów, w których użyłam karob:


2 szkl. mąki pszennej typ 650
2 jajka
1 szkl. mleka
1/2 szkl. oleju
1/2 szkl. cukru
2 czubate łyżki karobu ( zamiennik kakao)
1 czubata łyżeczka sody
2 łyżki dżemu z pigwy
2 łyżki dżemu ze śliwek

polewa: z 1/2 tabliczki roztopionej czekolady i kilku łyżek słodkiej śmietanki ( lub gotowa polewa).


Wykonanie: Ubić jajka z cukrem. Dodawać stopniowo mąkę, olej i mleko. Delikatnie mieszać mikserem. Na koniec dodać sodę, dżem. Ciasto wyłożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką foremki. Pieczenie ok 45-50 min. w temp. 180oC. Sprawdzić patyczkiem, czy gotowe. Po wystudzeniu można udekorować polewą czekoladową i kwiatami śliwy i pigwy. Smacznego!



4 komentarze:

  1. Świetny pomysł na zamienienie kakao na korab. A dżem, to domowy, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście dżem domowy :) własnoręcznie wykonany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niezwykle kusząco :)
    A forma urocza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. PIĘKNE ZDJĘCIA I ŚWIETNY PRZEPIS !

    OdpowiedzUsuń