niedziela, 27 kwietnia 2014

Łosoś z groszkiem zapiekany pod serem


Jest to efektowne i szybkie danie obiadowe. Taki obiad z apetytem zjedzą też dzieci. Potrawa jest smaczna i kolorowa. Ryba tak przygotowana jest bardzo delikatna. Ja użyłam kostki z miesa łososia, ale można użyć kawałków swieżego łososia bez skóry. Moje danie przygotowałam dla 3 osób.


3 mrożone kostki z łososia
1 szkl. mrozonego groszku
1/2 szkl. mleka
2 jajka
sok z cytryny ( 3 łyżki)
sól, pieprz
ser żółty tarty ( ok 1 szklanki)
zielona pietruszka, gałazki rozmarynu
szczypiorek


Kostki łososia lekko rozmrozić, osuszyć. Groszek zalać wrzątkiem i osączyć na sicie. Miseczki posmarować masłem. Włożyć kawałki ryby. Skropić sokiem z cytryny. Doprawić solą i pieprzem. Do miseczek wsypać groszek. Potrawę posypać serem. Zalać jajkami roztrzepanymi z mlekiem. Zapiekac ok 40 min w temp. 190oC. Smacznego :) 




2 komentarze:

  1. PODOBA MI SIĘ TO DANIE .Z CHĘCIĄ BYM ZJADŁA

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam łososia, fajny pomysł z groszkiem;)

    OdpowiedzUsuń