sobota, 26 kwietnia 2014

Zupa z młodej pokrzywy. Na zdrowie :)


Dzisiaj zbierałam pokrzywę i robiłam z niej sok. Część soku zamroziłam, wlewając do pojemniczków na kostki lodu (można też użyć woreczka do zamrażania kostek lodu ). To mój pierwszy, udany, ale nie ostatni kontakt z pokrzywą w tym roku... Pojechaliśmy na dziką łąkę. Mam pewność że nie ma tam nawozów i innych środków chemicznych. Tam zebrałam cały worek młodych pokrzyw. W domu się okazało, że to tylko kilogram :) Ale soku otrzymałam prawie litr. Pokrzywy umyłam gorąca wodą ( w wannie) Potem polałam zimną wodą. Dokładnie opłukałam i osączyłam. Do wyciskania soku użyłam sokowirówkę. Wycisnęłam też sok z dwóch dużych cytryn i dodałam do soku z pokrzyw. Całą operację przeprowadziłam w rękawiczkach gumowych. Inaczej się nie da :) O kuracji sokiem z młodych pokrzyw pisałam wczoraj w tym poście: http://twins-pot.blogspot.com/2014/04/zioa-ktore-lecza-pokrzywa.html . Właśnie zaczęłam dzisiaj pić sok z pokrzyw. Sok też posłuży mi do wzmacniania włosów ( wcierany w skórę głowy zapobiega wypadaniu i odzywia cebulki włosowe).
A teraz prosty przepis na pyszną zupę z pokrzyw. Jest bardzo smaczna i delikatna :) Nie, nie parzy... :)

3 szkl. rosołu lub bulionu warzywnego
pokrzywa - duża garść ( ok. 20 roślin)
kawałek pora
1/2 pęczka zielonej pietruszki
1 łyżka ryżu ( lub 1 ziemniak)
sól, pieprz
sok z 1/2 cytryny
1 łyżka masła
kostki twarogu ( lub śmietana, jogurt)

Umytą i pokrojoną pokrzywę zalać bulionem. Dodać por, ryż lub ziemniak i pietruszkę. Wlać sok z cytryny. Gotować na małym gazie ok 15-20 min. Zmiksować. Dodać masło i doprawić solą i pieprzem. Przed podaniem posypać kostkami twarogu. Można podać ze śmietaną lub jogurtem. Zupa jest pyszna i sycąca. Smakuje podobnie, jak... zupa szpinakowa :) Smacznego

2 komentarze:

  1. Ta gumowa rękawiczka wystarcza? Jak będę na Mazurach też uzbieram, bo wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Młode pokrzywy są mniej "złosliwe" od tych dużych ale też parzą :( Z własnego dzisiejszego doświadczenia powiem, że jeśli masz cienkie rekawiczki, to lepiej nałożyć dwie pary. D.

    OdpowiedzUsuń