niedziela, 18 maja 2014

Babka piaskowa z czekoladą i kokosem


Wystawiłam leżak na balkon. Dzisiaj. Pierwszy raz w tym roku! Patrzyłam, jak chmury płyną po błękitnym niebie. Czułam ciepło na twarzy... A gdy zamknęłam oczy... Zatęskniłam za wakacjami. Za szumem morza. Muszlami. Kawałkami bursztynu. Krzykiem mew. Za gorącym piaskiem pod stopami...
I tak powstał pomysł... czas na babkę piaskową :)

1 i 1/2 szkl. mąki pszennej typ 450
1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
5 jaj
3/4 szkl. cukru
aromat wanilii
200g. miękkiego masła
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki gęstej kwaśnej śmietany
polewa z czekolady
wiórki kokosowe



Masło ucierać z cukrem aż powstanie puszysta masa. Dodawać kolejno po jednym jajku i ucierać. Dodać ok. połowę mąki i delikatnie wymieszać. Dodać śmietanę. Wsypać resztę mąki i proszek do pieczenia. mieszać mikserem na najnizszych obrotach. Ciasto wylożyć do wysmarowanej i wysypanej tartą bułka foremki. Wyrównac wierzch. Piec w temp. 180oC przez ok 45 min. upieczone ciasto wyjąć z piekarnika. postawic na 5 min. w foremce. potem wyjąć na talerz. Po wystudzeniu oblać czekoladą i posypać wiórkami kokosowymi. Życzę słonecznego łasuchowania. Smacznego




3 komentarze:

  1. Wspaniała babka, uwielbiam taką. Połączenie czekolady i kokosa to jest to.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój M zjadłby całą bo uwielbia babki:) A jak z czekoladą to na pewno zostałby pusty talerz;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, musiała smakować rewelacyjnie :)
    My dzisiaj byliśmy na spacerze nad morzem - cudownie :)

    OdpowiedzUsuń