czwartek, 1 maja 2014

Bulgur



Dzisiaj na obiad przygotowałam kaszę bulgur i... uważam, ze jest rewelacyjna! Jest łatwa w przygotowaniu ( zalewa się ją goracą wodą, przykrywa miseczkę i czeka, aż napęcznieje). Jest smaczna i sycąca. Będzie smakowała osobom, które lubią kuskus. Polecam :)

Bulgur posiada  wysokie  wartości odżywcze. Ponieważ jest wykonany z całego ziarna pszenicy,  jest bogaty w białko,  błonnik i dobre węglowodany. Ma niską wartość IG - więc jest wskazany dla osób na diecie cukrzycowej. Obniża też poziom cholesterolu we krwi. Ze względu na  niską zawartość tłuszczy, jest idealny dla osób dbających o linię. Zawiera dużo witaminy B1, fosforu, magnezu i wapnia. Oczyszcza organizm z czynników rakotwórczych. Szczególnie polecany jest kobietom w ciąży oraz karmiącym piersią, ze względu na zawartość kwasu foliowego. Kasza ta jest łatwa w obróbce i bardzo smaczna.  Przygotowanie podobne jak w przypadku kaszy kuskus. Drobny bulgur wystarczy zalać wrzącym płynem (wodą, bulionem lub mlekiem),  grubszy bulgur  powinno się krótko gotować i odstawić do napęcznienia. W Stanach Zjednoczonych, bulgur jest produkowany z białej pszenicy w czterech różnych rozmiarach. W Turcji, gdzie jest bardzo popularny (informacje mówią o spożyciu rocznym 12 kg na osobę) w sprzedaży jest bulgur drobny-mielony, zwany köftelik bulgur oraz grubszy-łamany, zwany pilavlık bulgur ( cyt.)


Przybliżona zawartość w 100g kaszy bulgur: 360 kcal, 8g błonnika, 12,5g białka, 69g węglowodanów (w tym 0,8g cukrów), 1,75g tłuszczów (w tym 0,2 tłuszczów nasyconych)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz