sobota, 10 maja 2014

Gulasz z serca wołowego



Wybrałam się na mały obchód sklepów w poszukiwaniu czegoś "innego" na obiad dzisiejszy i na niedzielę. Znalazłam mały sklepik z dużym wyborem mięsa i wędlin. Zastanawiałam się co by tu... gdy zauważyłam... serce wołowe! Olbrzymie! Poprosiłam o pól tego fantastycznego serducha. Jak się na wadze okazało, to było tylko 1,10 kg :) Już nie pamiętam, kiedy coś takiego miałam w swoim garnku :), więc z zapałem zabrałam się za przygotowanie obiadu. Jeśli są osoby, które nie lubią podrobów, warto próbować tej potrawy z różnymi gatunkami mięsa. Każde ma inny smak. Inaczej smakują serca drobiowe, wieprzowe, a całkiem inaczej wołowe. Poza tym wołowina jest najzdrowszym gatunkiem mięsa. Polecam 

1/2 serca wołowego ( kupiłam 1,10 kg.)
2 łyżki oleju
2 plastry chudego boczku wędzonego ( ewentualnie do wzmocnienia smaku)
1 duża cebula
2 duże marchewki
2 pietruszki
1/2 szkl. groszku mrożonego
2 łyżki mąki
1 szkl. bulionu lub wody
sól, pieprz, papryka
suszone zioła: tymianek, oregano, majeranek, liść laurowy
zielona pietruszka, swieży tymianek, szczypiorek

Serce oczyscić z tłuszczu i błon. Umyć, osuszyć i pokroić w plastry, a potem w kostkę ok 2x2cm. Doprawić solą i pieprzem oraz ziołami. Oprószyć mąką. Boczek pokroić w kostkę. Marchew i pietruszkę obrać i pokroić w kostkę lub slupki. Na głębokiej patelni rozgrzać olej. Dodać boczek i smażyć, aż się lekko zrumieni. Dodać pokrojoną w duże kawałki cebulę. Włożyć pokrojone serce. Smażyć ok 10 min, przewracając łopatką.  Wlać bulion. Dodać warzywa i listek laurowy. Dusić pod przykryciem ok 40 min. Uzupełniać sos na patelni wodą lub bulionem. Serce ma dosyć twarda konsystencję, więc moze się zdażyć, ze będziecie musieli pogotowac dłuzej. Na koniec do sosu wsypać groszek mrożony. Gotowy gulasz posypać świeżymi ziołami i szczypiorkiem. Można podawać z ziemniakami lub makaronem. Smacznego

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię podroby - właśnie na dzisiejszy obiad mieliśmy cynaderki. Ale wołowych serc jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynaderki... mmmm... Ciekawe jak je przygotowujesz? :) Chętnie bym posmakowała

      Usuń
  2. nie wiem czy bym zjadła, nie lubię podrobów ale wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gulasz ten mało przypominał w smaku podroby. Ma swój klimat... to prawda. Ale może w przyszłości się przekonasz do podrobów :)

      Usuń