czwartek, 1 maja 2014

Kotleciki z kaszy bulgur z dodatkiem mięsa mielonego. Zdrowe i smaczne



Jeśli do tej pory nie mieliście okazji do smakowania kaszy bulgur, pora to zmienić! Jest zdrowa i smaczna. Mozna ją serwować, jako dodatek do dań mięsnych, warzywnych. Można też przyrządzić ją na słodko. Jeśli przygotowaliście kiedykolwiek kaszę kuskus, to macie tutaj podobny produkt :)
Kasza ta jest produkowana z ziaren pszenicy.
Więcej o bulgur napisałam w tym poście: http://twins-pot.blogspot.com/2014/05/bulgur.html

Kotleciki przygotowałam z porcji kaszy bulgur, która została mi z obiadu. W przypadku, gdy kaszę musimy przygotować, pamiętamy, że zwiększa ona objętość ok. 3 razy. Potrzebujemy tyle wody, żeby po zalaniu kaszy bylo jej ok. 1 cm. ponad warstwę kaszy. W przypadku, gdy chcemy mieć 1 szkl. gotowej kaszy, bierzemy ok 1/3 szkl. kaszy suchej.

1 szkl. przygotowanej kaszy bulgur
1 szkl. mięsa mielonego
1 jajko
sól, pieprz
1 ząbek czosnku posiekany
1/2 pęczka szczypiorku
zielona pietruszka
bułka tarta
olej do smażenia

Kaszę i mielone mięso połączyć. Dodać jajko, czosnek i pokrojony szczypior i pietruszkę. Masę doprawić solą, pieprzem. Uformować kulki wielkosci orzecha włoskiego. Kotleciki obtoczyć w bułce tartej. Smażyć na rumiano ze wszystkich stron. Podawać z ulubiona surówką. Ja podałam kotleciki z sałatką z buraków ze słoika. Przepis na sałatkę z buraków w tym poście : http://twins-pot.blogspot.com/2014/05/saatka-z-burakow-z-papryka-i-cebula-do.html

1 komentarz:

  1. Fajny pomysł, uwielbiam kasze bulgur a w tym zestawieniu jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń