niedziela, 11 maja 2014

Plastry drobiowe na młodej kapuście



Bardzo lubię młodą kapustę. W surówkach i w potrawach gotowanych. Jest delikatna. Nie ma jeszcze goryczki, takiej, jaką ma jesienna kapusta. Ma dużo witamin i jest łatwa w przygotowaniu. Kapusta jest niskokaloryczna  i ma dużo błonnika. Polecam.

1/2 główki młodej kapusty
1 papryka czerwona
2 cebule
2 łyżki sosu pomidorowego ( może być z koncentratu)
zielona pietruszka
pieprz ziołowy, pieprz czarny, liść laurowy
ostra papryka w proszku (lub przyprawa do mięsa z grilla)
4 plastry z piersi indyka ( lub filet z piersi kurczaka)
1/2 szkl. wody lub bulionu
2 łyżki oleju

Plastry mięsa doprawiłam solą, pieprzem i papryką w proszku. Odłożyłam na ok. 20 min. W tym czasie przygotowałam warzywa: Pokroiłam kapustę, paprykę i cebulę oraz marchew i cebulę. Na głebokiej patelni rozgrzałam olej. Obsmażyłam szybko plastry miesa. Zdjęłam je na talerz. Na patelnię wrzuciłam cebulę i lekko zrumieniłam. Dodałam kapustę i pozostałe warzywa. Wlałam wodę. Dodałam liść laurowy. Na wierzchu ułożyłam plastry mięsa. Patelnię przykryłam pokrywką. Na małym gazie potrawa dusiła się ok 30 min. Doprawiłam ją sosem pomidorowym i pieprzem ziolowym. Przed podaniem posypałam zieloną pietruszką. Smacznego.

3 komentarze: