niedziela, 11 maja 2014

Rosół z indyka z kurkumą i makaronem z naleśników



Wczorajsza wyprawa do sklepów w poszukiwaniu czegoś "innego" zaowocowała kupieniem ( oprócz serca wołowego na gulasz)  skrzydła indyka. Dzisiaj ugotowałam pyszny, zdrowy rosół. Idealny, złoty. Doprawiony kurkumą. A zamiast makaronu dodałam do rosołu pokrojone naleśniki :)

1 skrzydło indyka
2 litry wody
włoszczyzna ( marchew, seler, pietruszka, por)
sól, pieprz ziarnisty, ziele angielskie, listek laurowy
szczypta kurkumy
pieprz mielony
zielona pietruszka
naleśniki (zrolowane i pokrojone w plastry)

Skrzydło indyka umyć i przeciąć na części ( w miejscach stawów). Ułożyć w garnku, wlać wodę. Dodać włoszczyznę i przyprawy. Gotować na bardzo małym gazie, aż mięso będzie miękkie ( ok. 1-1,5 godz.). Rosół doprawić do smaku solą i mielonym pieprzem. Dodać kurkumę. Naleśniki zrolować i pokroić ostrym nożem w plastry. Makaron naleśnikowy włożyć do miseczek. Zalać rosołem. Posypać zieloną pietruszką. Smacznego




2 komentarze:

  1. najbardziej zaskoczył mnie makaron:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam się, ze mnie też :) Zrobiłam po raz pierwszy i jestem zachwycona :) Polecam

    OdpowiedzUsuń