czwartek, 1 maja 2014

Sałatka z buraków z papryką i cebulą - do słoików


Wprawdzie na świeże buraki trzeba jeszcze poczekać... ale można tę sałatkę zrobić z buraków ubiegłorocznych. Przepis mam od kuzynki, która robi ją co roku. Bardzo mi smakuje, więc teraz tez ją robię. Trochę zmieniłam ( zmniejszyłam ) ilości dodatków. Wykonanie jest proste. Polecam.

3 kg. buraków
1-1,5 kg. czerwonej papryki ( dałam 1 kg.)
1-1,5 kg.cebuli ( dałam 1 kg.)

1 szkl. wody ( dałam 1 i 1/2 szkl.)
1 szkl. octu 10 % ( dałam ocet jabłkowy)
1 szkl. oleju ( dałam 1/2 szkl.)
1 szkl. cukru ( dałam 3/4 szkl.)
2 łyżki soli ( dałam 1 łyżkę)

Buraki ( najlepiej gdy są równej wielkości) oczyścić, odciąć ogonki, umyć. Włożyć do większego garnka (wtedy mniej pryska przy gotowaniu) zalać zimną wodą do wysokości buraków. Gotować na małym gazie do miękkości. Sprawdzuic patyczkiem, czy są gotowe. Odlać wodę i zalać buraki zimna wodą. Znowu odlać wodę i pozostawić do ostygnięcia. Buraki obrać i potrzeć na tarce o dużych oczkach. Paprykę umyć, przeciąć wzdłuż na cztery części i usunąć ogonki i nasiona. Pokroić w paseczki. Cebulę oczyścić i pokroić w piórka. Zagotować zalewę z wody, octu, oleju,cukru i soli. Włożyć cebulę i paprykę. Zagotować. Na koniec włożyć tarte buraczki. Wszystko razem przegotować. Wkładać do wyparzonych słoików i od razu nałożyć pokrywki i zakręcać. Nie ma potrzeby pasteryzowania, słoiki się zamkną .
Sałatka jest przepyszna. Możemy ją jeść jako przekąskę lub do dania obiadowego. Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz