sobota, 5 lipca 2014

Ciasto jaglane z lawendą. Pożegnanie sezonu truskawkowo - rabarbarowego.




Pożegnałam już truskawki. U mnie na działce. Sezon zamknięty. Te ostatnie są najmniejsze ale też najsłodsze. Aromatyczne. Rabarbar też już się kończy. Zerwałam ostatnie łodygi. Nie są już tak delikatne i soczyste jak wiosną. Ale pokroiłam je drobno i przesmażyłam na maśle z dodatkiem cukru. Po skarmelizowaniu byly idealne. Do pieczenia użyłam mąkę jaglaną wymieszaną z mąką pszenną. Ciasto jest fantastyczne. Wilgotne i aromatyczne. Naprawdę polecam

1,5 szkl. mąki jaglanej
1 szkl. mąki pszennej typ 650
150 g. masła
2 łyżeczki ( płaskie) proszku do pieczenia
5 małych jajek
4 łyżki jogurtu naturalnego
3/4 szkl. cukru brązowego
2 łodygi rabarbaru
15 dkg. truskawek
kwiaty lawendy (lub aromat lawendy)
cukier puder do posypania ciasta

Łyżkę masła i łyżkę cukru roztopić w rondelku. Dodać obrany i drobno pokrojony rabarbar. Przesmażać kilka minut. Wystudzić. Truskawki obrać z szypułek, umyć i osuszyć na papierowym ręczniku.
Masło ( całą ilość minus 1 łyżka ) roztopić i przestudzić. Jajka ubić z cukrem. Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Dokładnie połaczyć. Wlać tłuszcz. Wszystko razem wymieszać. Ciasto wylać do foremki ( tortownicy) Wysmarowanej i wysypanej tarta bułką. Trochę ciasta zostawić do polania wierzchu. Rozłożyć skarmelizowany rabarbar i truskawki. Posypać lawendą. polać reszta ciasta. Piec ok 50 min w 180oC. Po upieczeniu przestudzic w formie. Potem wyjąć na talerz. Posypać cukrem pudrem. Smacznego.

Uwaga! Mozna użyć tylko mąki jaglanej. Wtedy będzie to ciasto bezglutenowe :)





5 komentarzy:

  1. takie ciasta są smaczne latem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne takie ciacho, szkoda że to już koniec sezonu....
    Tak przy okazji gratuluję wygranej w akcji Pudliszki :)) i jeśli możesz mi odpowiedzieć wysłałaś im zdjecia ze wszystkich wpisów czy tylko tych dwóch wyróżnionych...? taka to trochę niejasna jak dla mnie sytuacja a nigdzie już nie mogę się dopytać jak to powinno wyglądać....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A co do zdjęć... to nic jeszcze nie wysłałam. Miałam kilka przepisów. Nie wiem właściwie, które wyróżniono :)

      Usuń
  3. No właśnie ja też nie wiem....miałam 4 wpisy konkursowe wyróżniono mi 2 ( też nie wiem które....) ale w mailu w którym dostałam nagrodę ( kod bonu) już poproszono mnie o przesłanie zdjęć.... logika i poprzednie doświadczenie konkursowe nakazywałoby wysłać tylko zdjęcia wyróżnionych przepisów ale które to są ...(?)
    Pytałam o to w pogaduszkach na stronie akcji ale tam już nikt chyba nie zagląda więc skasowałam pytanie...i dalej nie wiem co robić...... więc pozwoliłam sobie zapytać Ciebie : ) dzięki za odpowiedź....

    OdpowiedzUsuń