sobota, 5 lipca 2014

Indyk z warzywami z garnka rzymskiego. Letni, łatwy obiad jednogarnkowy:)



Przyszło lato :) A w związku z tym, cały wolny czas spędzam na dworze. Działka, rower, ogródek... w ostateczności taras. Byle nie w domu! Więc i gotowanie trzeba było uproscić do minimum. Rano upiekłam ciasto. A potem wygrzebałam mój ulubiony garnek rzymski. Pokroiłam warzywa i mięso. Doprawiłam. Włożyłam do garnka i wstawiłam do lodówki. Gdy przyszła pora na przygotowanie posiłku, wstawiłam garnek do piekarnika i ... "zaległam" na leżaku :) Świetnie, znakomicie!

70 dkg. mięsa z piersi indyka ( może być z kurczaka)
2 duże cebule
1 papryka czerwona
1 cukinia
4 ząbki czosnku
1 pomidor
1 marchew
2 duże ziemniaki
2 plastry chudego boczku wędzonego
liście selera ( dałam dużo )
4 łyżki oliwy
sól, pieprz, liść laurowy
papryka w proszku
zioła suszone lub swieże
na sos: 1 łyżka masła, 1 łyżka mąki

Mięso pokroić w dużą kostkę. Posolić i doprawić pieprzem i papryką w proszku. Marchew obrać i pokroić w plastry. Ziemniaki wyszorować, opłukać i pokroić w kostkę. Cukinię, cebulę  i pomidor też pokroić w kostkę. Garnek spryskac oliwą. Włożyć mięso i warzywa. Wymieszać, żeby kawalki mięsa leżały w warzywach. Dodać czosnek i liście selera. Wszystko doprawić papryką i ziołami. Wierzch spryskać oliwą. Na wierzchu położyć pokrojony boczek wędzony. Zamknąć garnek. Wstawić do piekarnika nastawionego na 200oC na ok 1,5 godz. W czsie pieczenia warzywa wydzielają sok. Jeśli chcemy uzyskac pyszny sos, trzeba ten aromatyczny sos odlac do kubka. W rondlu rozgrzać łyżke masła. Dodać łyżkę mąki. Rozmieszać. Zalać sosem warzywnym. Gotować aż sos nabierze odpowiedniej gęstości. Tym sosem można polać naszą wspaniałą potrawę. Lub użyć go do makaronu lub kaszy. Pyszne! Polecam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz