niedziela, 20 lipca 2014

Zielone jabłuszko. Owsiany jabłecznik z malinami. Pyszny!




Zielone jabłuszko! Najlepsze i najbardziej wyczekiwane jabłko w roku. Dla mnie to jest wspomnienie z dzieciństwa, gdy upajała mnie wolność pierwszych tygodni wakacji. Krótkie spodenki, japonki, otarte kolana i siniaki... To nic, bo było lato, były koleżanki, było ciepło i były pierwsze jabłka :) Uwielbiam papierówki do dzisiaj. Są smakowite, ale też delikatne i nie tolerują dotykania, przewracania i transportu. Nie są lubiane przez handlowców... Zapewne dlatego tak rzadko można je teraz dostać w sprzedaży. Ale jeśli ktoś ma jeszcze to drzewo stare w sadzie lub ogrodzie to jest największym szczęściarzem pod słońcem! Takie drzewo odkryłam ostatnio u koleżanki W. w małym przydomowym ogródku i... nie mogłam się opanować. Nazbierałam cały plecak jablek. Wdychając ich świeży, kwaskowaty zapach poczułam sie jak szczęsliwe dziecko! Jeśli macie ochotę na zdrowe i pyszne ciasto z papierówkami to zapraszam.

Na ciasto:
2 szkl. mąki pszennej typ 650
1 szkl. płatków owsianych ( zwykłych)
1/2 szkl. cukru brązowego
150g. masła
3 żółtka ( białka będą dodane do jabłek)
1 łyżeczka proszku do pieczenia ( można pominąć)

Wszystkie składniki szybko "przetrzeć" w dłoniach, tak jak się robi kruszonkę. Miseczkę z ciastem wstawić do lodówki na około 30 min.

Warstwa owocowa:
70dkg. papierówek
3/4 szkl. malin
3 białka
szczypta soli
4 łyżki cukru brązowego
2 łyżki maki ziemniaczanej

Jabłka umyć i osuszyć. Wyciąć gniazda nasienne. Pokroić w cienkie plasterki (ze skórką). Białka ubić na sztywno z solą i cukrem. Plasterki jabłek posypać mąką ziemniaczaną. Wymieszać z białkami.
3/4 ciasta wsypać do formy. Włożyć na to masę jabłkową. Rozłożyć maliny. Posypać resztą ciasta. Piec w 180oC przez około 50 min. Ciasto powinno być rumiane i chrupiące. Wystudzić w formie. Przed podaniem można ciasto posypać cukrem pudrem. Jest wyborne. Na zdrowie!

 
 

2 komentarze:

  1. Aż żałuję, że sama nie mam takich jabłkowych wspomnień;)

    OdpowiedzUsuń