środa, 13 sierpnia 2014

Galaretka z czerwonej porzeczki



Sok z czerwonej porzeczki już zrobiłam. Przepis podałam w tym poście:
Jeśli jednak macie ochotę na galaretkę, to w prosty sposób mozna ja zrobić z czerwonych porzeczek. Bez dodatku żelatyny :) Owoce te zawierają dużo pektyn, które powodują żelowanie. Idealna, pyszna, zdrowa galaretka! Przepis pochodzi z "Kuchni Polskiej" książki z 1960 roku. Jest prosty, więc z niego skorzystałam i Wam też ten przepis polecam. Zasada jest jedna: Ile soku - tyle cukru :) Na pewno się uda.

1,5 kg. porzeczek
1 kg. cukru
1/2 szkl. wody

Porzeczki umyć i osączyć na sicie. Owoce oderwać od szypułek. wrzucic do garnka. Rozgnieść ( np. tłuczkiem do ziemniaków). Dodać wodę. Gotować pod przykrywką ok 20 min, co jakis czas mieszając. Potem przecedzić przez sito. Odcisnąć miąższ. Sok zmierzyć. Na każdy litr soku dodać 1 kg. cukru. Cukier wymieszać z sokiem, aż się rozpusci. Gotować na małym gazie, czesto mieszając ok 30 min. zdejmować powstałą pianę. Galaretka jest gotowa, gdy kropla soku ścina się na zimnym talerzu. Galaretkę gorącą przelewamy do umytych i wyparzonych słoików. Zakręcamy nakrętki. Zostawiamy do wystudzenia. Galaretka idealnie pasuje do chleba z masłem lub grzanek. Albo jako dodatek do budyniu czy lodów. Do herbaty tez fantastyczne pasuje. Można ją podawać też do dań mięsnych. Smacznego!    


1 komentarz: