wtorek, 14 października 2014

Lektura na jesień. Złodziejka książek

 
 
Na pewno nie będzie to lektura "do poduszki". Wzruszająca, przerażająca momentami opowieść o losach dziewczynki o nietypowym dla czystej rasy niemieckiej kolorze oczu. Akcja dzieje się w małym, niemieckim miasteczku, przesiąkniętym propagandą hitlerowską. W czasie wojny. Bohaterka - Liesel Meminger swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu młodszego brata. Jak na ironię losu, jest to „Podręcznik grabarza” Z tej książki właśnie uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później jej pragnienie posiadania książek rośnie i staje się nie do opanowania. Kolejną książkę kradnie z narażeniem życia: z płonącego stosu nazistów. Wkrada się też wielokrotnie do biblioteki żony burmistrza. Aż jej miłość do książek daje jej te, własnoręcznie napisane… Liesel żyje jednak w niebezpiecznych czasach. Pewnego dnia jej przybrana rodzina udziela schronienia Żydowi. Od tego dnia życie dziewczynki zmienia się na zawsze…
 
 
Książka ta, to światowy bestseller. Przetłumaczona została  na ponad czterdzieści języków. Na podstawie tej książki powstał film wytwórni Twentieth Century Fox.
Z reguły nie przekonuje mnie napis na okładce książki, że jest rewelacyjna. Recenzje... ? Ale ta pozycja naprawdę mnie chwyciła za serce. Czytałam z zapartym tchem. I mimo smutku i łez które u mnie wywołała, wniosła wiele pozytywnych emocji. Jesień to czas nostalgii i zadumy. Myślę że dobry to czas także na dobrą książkę. Zachęcam do przeczytania :)  

2 komentarze:

  1. Już się nie mogę doczekać, żeby ją przeczytać :) Widziałam film i bardzo mi się spodobał, a książka z pewnością jest jeszcze lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat jestem w trakcie jej czytania. Wciąga od samego początku...

    OdpowiedzUsuń