czwartek, 9 października 2014

Surówka z selera i marchwi. Jesienna, oczyszczająca i odchudzająca

Oczyszczanie i odchudzanie? Bez selera ani rusz J bo… w 100g. bulwy selera jest tylko 7 kcal. (nać ma jeszcze mniej: 4-5 kcal). Doceniamy jego właściwości! Dlaczego? Naukowcy doszukali się w nim aż 86 składników cennych dla ludzkiego zdrowia. Seler zawiera więcej witaminy C niż cytryna, chociaż jego smak na to nie wskazuje. W zależności od pory roku i sposobu przechowywania może mieć jej do 150 mg w 100 g. Seler zawiera też naturalną witaminę B kompleks, kwas foliowy ,witaminę PP, witaminę E (zwaną witaminą młodości). Seler ma najwięcej fosforu wśród warzyw korzeniowych, dużo wapnia, potasu i cynku, oraz magnez i żelazo.
Wykonanie surówki jest bardzo proste. Obraną, umytą bulwę selera i marchew ścieramy na tarce. Doprawiamy sokiem z cytrusów ( zapobiega ciemnieniu). Można też dodać odrobinę oliwy lub sos na bazie jogurtu naturalnego. Seler ma wspaniały smak, nawet bez dodatku soli, więc radzę jej nie dosypywać do surówki. Na zdrowie! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz