poniedziałek, 27 października 2014

Szybki chlebek pełen szczęścia- Chałka Serduszko z płatkami owsianymi :)

 
 
Czasem tak mało nam potrzeba do szczęścia. Kubek dobrej kawy. Ciekawa książka. Kwiaty w wazonie. Wolny dzień i... przestawienie zegara na czas zimowy. Nie lubicie tego, bo... to jest bez sensu? A ja  nie narzekam. Lubię ten pierwszy dzień, kiedy mogę "pospać dłużej". Dla mnie to ma znaczenie, bo... ten dzień jest taki cudownie dłuuuugi :) Kto chce spać, ten śpi. A ja wstaję, tak jak zwykle a jednocześnie o godzinę "wcześniej". Robię kawę. Bawię się z kotem. I piekę chleb.Taki cudowny chleb na szczęśliwy dzień.
 
 

  • 2 szkl. mąki pszennej typ 650
  • 1/2 szkl. płatków owsianych górskich
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki cukru
  • 1 op. drożdży instant
  • 1 szkl. ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • 3 łyżki oleju
  • mąka do podsypania
W misce wymieszałam wszystkie sypkie składniki. Zrobiłam wgłębienie. Do dołka wbiłam jajko i wlałam mleko i olej. Zagniotłam miękkie, elastyczne ciasto. Zostawiłam je w misce, przykrytej ściereczką na około 1 godzinę. W ciepłym miejscu urosło ślicznie :) Blat podsypałam mąką. Wyłożyłam ciasto. Szybko i delikatnie go wyrobiłam. Ciasto podzieliłam na dwie części. Każdą część przecięłam na 3 podłużne paski. Paseczki lekko rozciągnęłam i każdy oprószyłam mąką. Zaplotłam je w warkocz. Końce skleiłam i podwinęłam pod spód chałki. Chałki włożyłam do wysmarowanych olejem foremek w kształcie serca. Odstawiłam do wyrośnięcia na około 30 min.
Piekarnik nagrzałam do 180oC. Chałki piekłam ok 40 min. (do lekkiego zrumienienia).
Po upieczeniu wyjęłam z foremek i wystudziłam na drewnianej kratce. Były delikatne i pyszne!

 

3 komentarze:

  1. Ja też uwielbiam ten stan, kiedy mogę rozkoszować tymi małymi przyjemnościami :) Chlebek piękny - widać, że pieczony od serca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem rannym ptaszkiem. Uwielbiam witać dzień wschodem słońca i pysznym śniadaniem :)
    A Twoją owsianą chałkę z pewnością wypróbuję, bo wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń