sobota, 8 listopada 2014

Pełna letnich wspomnień Tarta z pomidorkami koktailowymi i czas na... jesienne porządki



Zamknęłam pewien etap w moim życiu. Oprócz pracy "zarobkowej" mam teraz moje pasje, które są dla mnie bardzo ważne. Zaczynam spełniać moje marzenia. Pomimo wielu wyrzeczeń i wysiłku, który w to wkładam, daje mi to dużo radości i satysfakcji. Poprowadziłam już moje pierwsze warsztaty z pieczenia chleba...Teraz piszę materiał do publikacji. Piekę, gotuję i robię zdjęcia... Cieszy mnie to bardzo. Nie zwracam uwagi na pogodę za oknem. A niech sobie pada... przecież mamy późną jesień. Czas dobry na przebywanie w domu. Gotowanie. Jedzenie pysznych potraw. Czytanie książek. Porządki...
Mycie okien już za mną. Dzisiaj prałam firany :) Zajrzałam też do szuflad pełnych pamiątek z wakacji. Letnich wspomnień, pachnących ciepłym wiatrem i słońcem. Muszle, kamienie, zasuszone kwiaty i liście...
Wieczorem siadam z kubkiem herbaty i przeglądam pocztę. Piszę. Oglądam zdjęcia... Zostało kilka kawałków tarty, którą zrobiliśmy na obiad, więc delektujemy się nią na zimno :) Jest tak cicho i spokojnie.
Dokładnie tak, jak lubię...

 
Jeśli macie pomidorki koktailowe i ser plesniowy i chcecie spróbować mojej pysznej tarty, pełnej letnich wspomnień, podaję przepis:

na ciasto:
250g mąki pszennej ( typ 650)
150g. masła
1 jajko
2 łyzki śmietany lub zimnej wody
1/2 łyzeczki soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Wszystkie składniki polaczyc w misce. zagnieść szybko ciasto. Zawinąć w folię. Schlodzic w lodówce przez min 30 min. potem ciastem wylepić formę do tarty. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180oC na 15 min. Wyjąć forme z piekarnika. Na podpieczony spód wlać masę jajeczno-śmietankową i ułożyć na niej pomidorki i  pokrojony w kostke ser. Posypac listkami bazylii. Piec przez ok. 30-40 min. aż wierzch będzie smakowicie zrumieniony.
wypełnienie:
200ml. kwaśnej, gęstej smietany ( 12-18%)
4 jajka
sól, pieprz,
1 serek pleśniowy (president z bazylią)
pomidorki koktailowe ( czerwone i zielone)
listki bazylii

Tarta jest delikatna i baaaaardzo smaczna:) Przygotowanie jej nie zabierze Wam dużo czasu, a efekt? Gwarantowany! Smacznego


1 komentarz: