poniedziałek, 29 grudnia 2014

Bliny gryczane.

Bliny to danie typowe dla  kuchni rosyjskiej. Znane też od dawna we wschodnich regionach Polski. Ostatnio bliny stały się znane w całym kraju i są nawet bardzo "modne" na blogach kulinarnych. Potrawa jest prosta i smaczna. Polecam dla wszystkich, którzy do tej pory jadali tylko kaszę gryczaną. Bliny, to racuchy drożdżowe, ale z mąki gryczanej. W Rosji smaży się je na maśle i podaje ze śmietaną. Ja smażyłam bliny na oleju. Jako dodatek przygotowałam śledzie ze śmietaną i cebulą. Tak przygotowywane są w niektórych rodzinach podawane na Wigilię. Smakują wybornie! Można też je podać z sosem grzybowym. 


  • 250 g. mąki gryczanej
  • 1 szkl. kaszy gryczanej ugotowanej
  • 2 jajka
  • 300 ml. mleka
  • 1 op. drożdży instant
  • sól (około 1/3 łyżeczki)
  • 3 łyżki roztopionego masła

Drożdże wymieszać z mąką i solą. Dodać kaszę. Wlać mleko, masło i dodać jajka. Masę wyrobić drewnianą łyżką. Zostawić do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę. Po tym czasie znowu wymieszać ciasto. pozostawić na kolejną godzinę. Smażyć okragłe racuszki na rozgrzanym oleju. Nalewać ciasto na patelnię na ok. 5 mm. grubości. Smażyć do zrumienienia z obu stron. Przekładać do ciepłego naczynia ( np. żeliwny garnek). Przykryć. Trzymać w ciepłym miejscu, żeby nie wystygły. Podawać tradycyjnie z kwaśną śmietaną lub grzybami. Ja podałam ze śledziem w smietanie. Uważam, że jest to udane połączenie.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz