wtorek, 16 grudnia 2014

Cytrynowo - kokosowa babka kukurydziana. Świąteczny smakołyk bez glutenu. Przepis na życzenie.

                  

Jesteś na diecie bezglutenowej? Nie znaczy to jednak, ze twoje menu ma być monotonne i nie smaczne. Nie ma większego problemu z ugotowaniem obiadu z wyłączeniem produktów zawierających gluten. Jednak przygotowanie deseru czy pieczenie ciast wymaga pewnej wiedzy. Nie wszystkie produkty bezglutenowe (np. rodzaje mąki) są dedykowane konkretnym wypiekom. Można jednak tak dobrać mąkę, żeby uzyskać efekt podobny do tego,  jak byśmy użyli np. mąki pszennej. Smak i konsystencja takiego wypieku będzie nie do odróżnienia. Takim wspaniałym smakołykiem jest proponowana dzisiaj przeze mnie babka z mąki kukurydzianej. Jest cudownie żółta, puszysta, wilgotna i zdrowa! Kupcie mąkę kukurydzianą i proszek do pieczenia bez glutenu ( najlepiej produkt oznaczony symbolem przekreślonego kłosa). Foremkę do pieczenia wysmarujcie masłem i wysypcie kaszką lub mąką kukurydzianą. Unikajcie kupionej tzw. bułki tartej. A teraz pieczemy!

 


  • składniki: 
  • 2 szkl. mąki kukurydzianej (około 220 g)
  • 4 jajka
  • 1/2 szkl. cukru brązowego trzcinowego
  • 2 łyżki cukru pudru
  • szczypta soli
  • 100g.masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego
  • skórka starta z 1 cytryny
  • 4 łyżki kokosa ( wiórki)
  • 1 szkl. mleka
  • do dekoracji: lukier biały, kandyzowana skórka cytrynowa 


Białka oddzielić od żółtek. Ubić białka z odrobiną soli. W połowie czasu ubijania dodać cukier puder. Piana będzie gęsta :) Żółtka utrzeć z brązowym cukrem na kogel - mogel. Mleko lekko zagrzać i rozpuścić w nim masło. Do utartych żółtek dodawać mąkę z proszkiem do pieczenia i wlewać mleko z masłem. Miksować. Pod koniec miksowania dodać skórkę cytrynowa i wiórki kokosa. Do gotowej masy delikatnie, łyżką wmieszać ubitą pianę z białek. Ciasto przełożyć do foremki ( wysmarowanej masłem  i wysypanej mąką lub kaszką kukurydzianą). Piec ok.45 min w 180oC. Po upieczeniu i lekkim przestudzeniu wyjąc babkę na talerz. Po całkowitym wystygnięciu można polukrować i ozdobić kandyzowaną skórką lub po prostu posypać cukrem pudrem. Gwarantuję, że ta babka was zachwyci swoim smakiem. Można jeść na zdrowie! :)

3 komentarze:

  1. Ciasto pyszne! Zrobiłem wczoraj. Tylko jedna rzecz mi nie wyszła, ciasto przykleiło mi się do foremki. Ale to z mojej winy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka powinna byc konsystencja ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest zbyt gęste. Delikatne, piankowe.

      Usuń