niedziela, 4 stycznia 2015

Śniadaniowa tarta z jajkiem i żółtym serem



Tarta to idealna przekąska, śniadanie, danie obiadowe czy kolacja. Jest smaczna gorąca, zaraz po wyjęciu z piekarnika. Smakuje też na zimno, jako kanapka na drugie śniadanie na przykład :) Ciasto na tartę można przygotować dzień ( lub nawet dwa) wcześniej. Moje dzisiejsze, śniadaniowe tarty upiekłam w 4 miseczkach o średnicy 12 cm ( produkt Ikea). Wylepiłam ciastem foremki i podpiekłam je przez 15 minut w 180oC. Potem do każdej tarty wbiłam jajko. Gdy białko zaczęło się ścinać, posypałam tarty serem żółtym i igiełkami rozmarynu. Przed podaniem oprószyłam mielonym kolorowym pieprzem. Smacznego :)
Podaję przepis na ciasto ( wystarczy na 1 dużą formę 32cm lub 2 średnie po 22cm. lub 4 małe po 12 cm. średnicy)
  • 250 g. mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 150 g. masła
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Wszystkie składniki szybko zagnieść. Uformować z ciasta kulę. Zawinąć ciasto w pergamin i włozyć do lodówki na minimum 1 godzinę.
Wypełnienie tart: 
  • 4 jajka
  • ser żółty tarty
  • rozmaryn, sól, pieprz


2 komentarze:

  1. Dosyć pracochłonne danie jak na śniadanie, ale nie wątpię, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto na tarty przygotowuję poprzedniego dnia wieczorem. Rano wystarczy tylko zapiec z jajkiem. Nie zajmuje dużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń