czwartek, 1 stycznia 2015

Torcik Tiramisu


Po wielu wypiekach przyszła kolej na to wyczekiwane... Ciasto, deser... jak kto woli :) Proste w wykonaniu. Smakowite. Ale nie dla dzieci :) bo wzmocnione alkoholem. Można go wykonać bardzo szybko, jeśli kupimy gotowe biszkopty. Ja kupiłam okrągłe biszkopty z małej piekarni ( prawdziwe domowe smaki). 1 blat biszkoptu został mi od tortu świątecznego. Dałam go na spód. Można jednak użyć tylko ciastek biszkoptowych. Krem robi się bardzo prosto. Napar z kawy trzeba przygotować wcześniej, żeby zdążył się wystudzić. Biszkopty nasącza się kawą i układa warstwami na zmianę z masą z mascarpone. Na wierzchu kładziemy warstwę mascarpone i posypujemy kakao. Gotowe ciasto wstawiamy w chłodne miejsce na min. 5-6 godzin. Smacznego!!!


Składniki i wykonanie:
  • 250g. serka mascarpone
  • 1/4 szkl. cukru pudru
  • 300 ml. śmietany tortowej 36%
  • 2 op.okrągłych biszkoptów
  • 1 blat biszkoptowy na spód ( można zastąpić biszkoptami)
  • nasączenie: 300ml. gorącej wody + 6 łyżeczek kawy rozpuszczalnej + 70 ml. amaretto

Śmietanę ubić z cukrem pudrem. Dodawać mascarpone i delikatnie mieszać do połączenia się serka ze śmietaną. Biszkopty moczyć w kawie. Układać warstwami. Na warstwę biszkoptów kłaść masę z mascarpone. Wierzch ciasta posypać kakao. Pyszne!


Przy okazji prezentuję moją nową "zdobycz" - łyżeczki z Tajlandii. Urocze :)

7 komentarzy: